Gå til innhold

Ny laptop

Pepsi

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny laptop. Max pris: 15000,-

Men, i likhet med flere, så har jeg problemer med å bestemme meg.

Vet enda ikke om jeg skal satse på en ibook m/cdrom

eller en pc-basert med combo/drive...Hva synes dere?

For meg er det viktig at den er liten og lett, pen å se på, helst combo/drive, brukbar til spill....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inspiron 2600 ser ikke ut til å være den rette PC-en, siden spilling er viktig for deg. Det integrerte skjermkortet er nok heller tannløst. Inspiron 2650 kunne kanskje være en mulighet -- den har ihvertfall GeForce2 Go skjermkort, som er langt bedre. Men det går jo en del rykter om Dells bruk av billig plast og deksler som faller av. Jeg er ikke helt overbevist om kvaliteten på deres billigste PC-er.

Synd at du ikke har et par tusen kroner ekstra å legge i potten, da hadde det nok vært større sjanse for å finne en maskin som håndterer spill greit, f.eks. en Zepto Znote 2002 til drøye 17k. I testen her på barbara.no påpekes det at man ikke er helt fornøyd med touchpad og tastatur, som hadde en billig følelse. Dette er synd, siden jeg mener at nettopp kvaliteten på tastatur og pekeredskap er svært viktig på en laptop. Men de som har den, ser jo ut til å være fornøyd, og man får utvilsomt gode specs for pengene. Bare et lite tips, siden du prioriterer spilling, ellers hadde jeg hatt andre forslag. :smile:

Lenke til kommentar

Ok, jeg tar hintet...men, det er bare det at en ibook m/ combodrive koster flesk...

Tror jeg kommer til å angre om jeg kjøper med CD-rom..

Dessuten så koster Office X 7000,-, men kanskje du kan fikse meg en "kopi" :smile:.....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 09:59, Pepsi skrev:

Dessuten så koster Office X 7000,-, men kanskje du kan fikse meg en "kopi" :smile:.....

Sorry, er kraftig imot den kulturen der. :sad:

MEN: Det Appleworks følger med! Tekstbehandleren og Regnearket er 100% kompatibelt med Office... Du kan både lagre og skrive .xls og .doc filer. :smile:

Office koster 5.549,00 på Apple-store...

Hos Office Line får du MS Office 10.0 til "skole/privatbruk" for kr. 1.426,00 inkl. mva.

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 08:13, Pepsi skrev:

Har ikke sagt at jeg prioritere spilling, hvor har du det fra???

Det eneste spillet jeg spiller er Championship Manager 01-02....

OK, here we go:

IBM ThinkPad R31 2656 - Celeron 1.13 GHz - L2 256 KB - RAM 128 MB - HD 20 GB - DVD - Mdm 56 Kbps - LAN EN, Rask EN - Win XP Pro - 14.1" TFT.

Prisen er 14.620,- inkl. mva. hos www.ibmshop.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...