Gå til innhold

Strategier, tips og triks til Arathi Basin


Anbefalte innlegg

Har begynt å spille en del i AB nå, og syns egentlig jeg gjør en finfin jobb (rogue). Forsvarer baser, sapper enslige angripere og hyler etter hjelp hvis det er lvl59 pallydans eller bearform-druider, lusker meg bort til stables og assaulter (ikke alltid det går, men det trekker iallefall 3-4 allies vekk fra andre baser).

 

Som oftest tar vi farm/bs/lm og holder disse til vi vinner. Mine er knotete å holde, siden den er for tilgjengelig fra stables/bs.

 

Noen som har noen enkle strategier som går an å hive inn i /raid før spillet starter, eller tips og triks til de enkelte klassene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-60584

spilt AB 24/7 i det siste. det jeg har lært er:

 

1. ikke camp nodes

2. ikke zerg

3. laget med flest shadowpriests / warriors har størst sjanse for å vinne

4. nytter ikke med en "strategi" når ingen på laget ditt kan PvP

Lenke til kommentar

På Silvermoon er det omtrent som dette:

 

For Horde:

 

1. Lag deg et velbalansert raid party, Shammies FTW...

2. Bruk for all del VT/TS

3. Pass på at alle i raidet har nok epix, etc.

4. Spill så ofte sammen at alle taktikker blir like naturlige som å puste

5. Heng på AB et par døgn og "pwn" de, mens du fryder deg over hvor "flink" du er...

 

For Alliance:

1. Meld deg på en AB kø

2. Vent i køen i en time

3. Tap AB i løpet av 5 minutter

4. Kall alle de andre for noobs og si at det var deres feil at dere tapte

5. Gå ut av raid, hvis du i det hele tatt var raid da...

 

 

Eh, merkes det at jeg spiller alliance eller :D

Lenke til kommentar
På Silvermoon er det omtrent som dette:

 

For Horde:

 

1. Lag deg et velbalansert raid party, Shammies FTW...

2. Bruk for all del VT/TS

3. Pass på at alle i raidet har nok epix, etc.

4. Spill så ofte sammen at alle taktikker blir like naturlige som å puste

5. Heng på AB et par døgn og "pwn" de, mens du fryder deg over hvor "flink" du er...

 

For Alliance:

1. Meld deg på en AB kø

2. Vent i køen i en time

3. Tap AB i løpet av 5 minutter

4. Kall alle de andre for noobs og si at det var deres feil at dere tapte

5. Gå ut av raid, hvis du i det hele tatt var raid da...

 

 

Eh, merkes det at jeg spiller alliance eller :D

5129190[/snapback]

Er redd jeg kjenner meg godt igjen der. Hvorfor er Horde så gode på Silvermoon? :(

Lenke til kommentar
På Silvermoon er det omtrent som dette:

 

For Horde:

 

1. Lag deg et velbalansert raid party, Shammies FTW...

2. Bruk for all del VT/TS

3. Pass på at alle i raidet har nok epix, etc.

4. Spill så ofte sammen at alle taktikker blir like naturlige som å puste

5. Heng på AB et par døgn og "pwn" de, mens du fryder deg over hvor "flink" du er...

 

For Alliance:

1. Meld deg på en AB kø

2. Vent i køen i en time

3. Tap AB i løpet av 5 minutter

4. Kall alle de andre for noobs og si at det var deres feil at dere tapte

5. Gå ut av raid, hvis du i det hele tatt var raid da...

 

 

Eh, merkes det at jeg spiller alliance eller :D

5129190[/snapback]

Er redd jeg kjenner meg godt igjen der. Hvorfor er Horde så gode på Silvermoon? :(

5135085[/snapback]

Lettere sagt, hvorfor velger alle fjortissene Alliance?

Lenke til kommentar

min tid i lvl 20-29 spilte jeg WSG hver dag til jeg nesten var grunt. alliance vant nesten aldri. hvordan kan du si at alliance eier? i AB varierer det svert, så du kan ikke si at alliance eier der.

i daggerspine altså.

Lenke til kommentar
kjenner meg godt igjen der. Hvorfor er Horde så gode på Silvermoon? :(

5135085[/snapback]

 

Er selv horde på silvermoon, og pvper en god del (har steget fra sergeant til bloodguard med en rank i uken siden jeg startet "for fullt") og er helt enig i at horde som regel vinner i AB :) Selv pvper jeg stort sett bare i randomgroups siden jeg ikke er med i pvp guild, og vi taper stort sett bare hvis vi er uheldige nok å møte IS eller andre som er koordinert på TS/ventrilo.. Og siden vi slipper køen, er det dessverre litt for ofte at to-tre stk går /afk hvis de ser motstanden, og plutselig forsvinner alle, ettersom man kan gå inn 3-4 min senere og sannsynligvis få en "lett"random group i stedet :( Akkurat det er en uting egentlig ettersom man blir jo ikke bedre av å møte svak motstand..

Lenke til kommentar

har alltid 2 stk til å holde BS (ja, vi er alltid først til å ta den, av en eller annen grunn). 1 på farm og 2 på mine eller LM, vi tar som regel mine, hvis vi kan det. Vi holder som regel disse 3 ganske bra, mens resten av raidet er over hele kartet og hjelper til med å holde folk unna. BS er den viktigste imo.

Lenke til kommentar
min tid i lvl 20-29 spilte jeg WSG hver dag til jeg nesten var grunt. alliance vant nesten aldri. hvordan kan du si at alliance eier? i AB varierer det svert, så du kan ikke si at alliance eier der.

i daggerspine altså.

5135956[/snapback]

 

Herregud, sjekk signatur min.. Er jo 60lvl, ikke 20-29lvl.. i 60lvl eier Alliance dem lett, derfor de vil ikke spille der mer :cry: Bare spør andre 60lvl folk

Endret av fox88
Lenke til kommentar
kjenner meg godt igjen der. Hvorfor er Horde så gode på Silvermoon? :(

5135085[/snapback]

 

Er selv horde på silvermoon, og pvper en god del (har steget fra sergeant til bloodguard med en rank i uken siden jeg startet "for fullt") og er helt enig i at horde som regel vinner i AB :) Selv pvper jeg stort sett bare i randomgroups siden jeg ikke er med i pvp guild, og vi taper stort sett bare hvis vi er uheldige nok å møte IS eller andre som er koordinert på TS/ventrilo.. Og siden vi slipper køen, er det dessverre litt for ofte at to-tre stk går /afk hvis de ser motstanden, og plutselig forsvinner alle, ettersom man kan gå inn 3-4 min senere og sannsynligvis få en "lett"random group i stedet :( Akkurat det er en uting egentlig ettersom man blir jo ikke bedre av å møte svak motstand..

5137061[/snapback]

 

 

:( Dette er hvorfor jeg har lagt BG mer eller mindre på hylla. Det er mye fler alliance enn horde på Silvermoon, og det ødelegger så grisej*****. Ikke noe vits i å prøve å argumentere med de (horde-egoene) engang. Folk som kan gå i BG i løpet av 3-4 minutter og allikevel bailer når de møter motstand er bare SAAAAD...

 

Når noen synes det er greit å farme andre SPILLERE på feigest mulig måte, så må jeg faktisk inrømme at jeg synes de fortjener å kokes levende i olje en stund (til de har blitt crispy) :(

Lenke til kommentar
:( Dette er hvorfor jeg har lagt BG mer eller mindre på hylla. Det er mye fler alliance enn horde på Silvermoon, og det ødelegger så grisej*****.  Ikke noe vits i å prøve å argumentere med de (horde-egoene) engang. Folk som kan gå i BG i løpet av 3-4 minutter og allikevel bailer når de møter motstand er bare SAAAAD...

 

Når noen synes det er greit å farme andre SPILLERE på feigest mulig måte, så må jeg faktisk inrømme at jeg synes de fortjener å kokes levende i olje en stund (til de har blitt crispy) :(

5137786[/snapback]

 

Som sagt, så synes jeg at det er en uting, men slettes ikke uforståelig. Grunnen til at jeg starta å pvpe så mye er rett og slett fordi det er så forbanna vanskelig å finne groups til instances til tider, noe jeg vil innbille meg at er mye lettere på alliance side. Nå er det jo heller ikke snakk om farming av spillere da dette imo nærmest ikke er mulig i AB.

 

For øvrig så begynner jeg å bli passe lei av alle møkka allyene utafor org til en hver tid, men det er vel eneste måten de får noe pvp på :p

Lenke til kommentar
Vill gjetting: NE females :D

5135398[/snapback]

 

 

eh, ja for termak og gjengen eier ikke alliance en lang marsj..

 

Om du er med i ett av Crom/justmann sine raids eller ett fullt guild raid (snakker da Guardians, DV, Forte etc) så eier dere randoms, helt klart...

 

Men Sons of Temujin, guerillia(eller hva de heter(?)) Synergy etc de eier de fleste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...