Zerpent Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Hei! Jeg har hatt en del problemer med maskina mi i det siste og tror det kan være ram'en sin feil. Når jeg prøver å innstallere spill så får jeg beskjed om at det ikke går ann å kopiere filer. Samme skjer når jeg prøver å innstallere windows xp. Når temp filene skal kopieres kommer det opp en feilmelding om at filer ikke kunne kopieres skikkelig. Visst jeg trykker på retry så går det videre men windows'n er skikkelig ustabil. Samme skjer med win 98. Har også hatt problemer med at spill er ustabile. Har to disker og har prøvd med begge. Får samme problem på begge. Tror dere dette kan være ram'en? Jeg har en 512mb pc2100 brikke. Ikke noe spesiellt merke. Hovedkortet er et Abit KR7A-Raid. Prosessor er Athlon xp 1600+. ikke overklokket. Visst jeg må ha ny ram hva bør jeg kjøpe? har sett på crucial hos komplett. denne skal vel være bra? ECC og REG er vel ikke vits så lenge jeg skal ha kun ei brikke? dessuten blir det for dyrt... Tar imot alle svar med takk! [ Denne Melding var redigert av: Zerpent på 2002-08-27 12:34 ] Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Glemte å spørre om det er stor forskjell på 256 og 512 mb. Vil jeg merke noe særlig forskjell i spill om det er kun 256? Lenke til kommentar
Lozip Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Jeg har hatt et lignende problem. Den ene gangen var det hardisken som det var noe feil med. Den andre gangen var det faktisk Cd-rommen som var ustabil. Legger du inn Windows fra cd kan kan det lønne seg å kopiere over på Hardisken også installere derfra. Men er det feil med harddisken er det ingen ting du kan gjøre bortsett fra å klage. Legger du inn spill fra cd eller harddisk ? - Lozip - Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Legger inn fra cd. Men jeg har prøvd en annen cd-rom også så jeg tviler på at det er det. Har bestillt ny ram fra komplett nå. Ble en crucial 256 mb. Skal vel være bra denne? Bare å håpe at det er ram'en nå da... :smile: [ Denne Melding var redigert av: Zerpent på 2002-08-27 15:27 ] Lenke til kommentar
Mowgli Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hei! Jeg hadde samme problem med min pc. Jeg klarte ikke i det hele tatt å instalere windows xp. Jeg hadde nettopp kjøpt ny rambrikke. Da jeg trakk ut den, så virket det. Dette har også hendt hos en venn av meg som bygger pc'er ofte og har god peiling. Så det er nok Rambrikken som er røket. Bytt den, du får ingen problemer med det! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå