ZoRaC Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 I forbindelse med et fotogalleri jeg holder på med ønsker jeg å kunne bytte ut en del internasjonale tegn i navnet på albumene, siden albumnavnet også er navnet på mappen og da fungerer det dårlig med æ, ø, å i albumnavn... Kunne tenkt meg å sette opp et array eller noe sånt som jeg kan kjøre igjennom med en funksjon og dermed få byttet ut f.eks ø med oooeee, æ med aaaeee, å med aaaaaa eller noe sånt, slik at jeg kan bruke æ, ø, å i mappenavnene... Det bør være enkelt å bytte f.eks oooeee med ø igjen når jeg skal vise navnet på albumet, mens den bruker oooeee når den skal aksessere filene. Noen ideer? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Du kan bruke arrays i str_replace, f.eks.: $search = array("aaaa", "aaee", ...); $replace = array("å", "æ"); echo str_replace($search, $replace, $mappenavn); Det kan i visse tilfeller bruke kombinasjoner som -_a_- for å eller rare kombinsjoner av andre tegn enn bokstaver - slik at det ikke blir misstolkninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå