Alex-x Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Jeg syns at denne CPU'en suger.... Så jeg har tenkt og overklokke den. Men jeg har ikke peiling på hvordan jeg gjør det på denne PC'en Har en sånn PC: PC'en her Hjelp Endret 9. november 2005 av Alex-x Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123406&cks=PRL hardware.no klokket en likens prosessor mer enn 50% med denne viften! kjøp den, også overklokker du i bios. . . edit: INNLEGG NUMMER 100 Endret 9. november 2005 av Guggelibu Lenke til kommentar
Alex-x Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Jeg tror jeg spurte om hvordan? Lenke til kommentar
Alex-x Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 PS: Det er sånn jævlig Packard Bell SoftWare på den (Sucks) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Da er det vel mulig at du ikkje kan klokke med den BIOS? Lenke til kommentar
Alex-x Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Fins det noen programmer jeg kan bruke? Endret 9. november 2005 av Alex-x Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Du kan overklokke den i BIOS. Trykk Delete, F1 eller F2 når maskinen starter opp. Vær forsiktig, og ikke endre på noe du ikke vet hva er. Du skal kikke etter FSB. Denne kan du prøve å sette opp litt. Hastigheten på CPU vil da gå opp (multiplier*FSB=CPU fart) Du kan også sette opp volten på prosessoren litt, for å få den til å gå raskere. Kutter maskinen ut, så må du resette bios med en jumper. Men jeg ville ikke gjort overklokket, siden det er lite å tjene på det. Du vil egentlig ikke merke noen voldsom forskjell, og siden grafikkortet på den er dårlig, så duger den ikke til spilling heller. Og jeg tviler på at du får farten så mye opp med en Packard Bell... Lenke til kommentar
Alex-x Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Hva hvis jeg formaterer PC'en? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Neppe, det er selve hovedkortet det kommer an på. Hvis du har et kjent brikkesett, så er det mulig at du kan skrive over Packard Bell'en med en annen, med flere innstillinger. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Tvile egentlig på at du kan overklokke i det hele tatt med hovedkortet ditt, desverre. Men du kan jo prøve å laste ned CPU-Z, og se hvilket hovedkort du har. Så kan du se om det finnes noen clockgen-versjon til hovedkortet/chipsettet ditt her. Skriv hva du finner ut Lenke til kommentar
Alex-x Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Tvile egentlig på at du kan overklokke i det hele tatt med hovedkortet ditt, desverre.Men du kan jo prøve å laste ned CPU-Z, og se hvilket hovedkort du har. Så kan du se om det finnes noen clockgen-versjon til hovedkortet/chipsettet ditt her. Skriv hva du finner ut 5134481[/snapback] HovedKort: NEC Computers International BIOS: Award Software International, INC Endret 11. november 2005 av Alex-x Lenke til kommentar
Alex-x Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 SVAR DA!!!! Lenke til kommentar
H80 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Tror nok vi trenger litt mer info enn dette. For eksempel modellbetegnelsen på hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Alex-x Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Endret 13. november 2005 av Alex-x Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Ok, der sto det ikke modellnavnet på HK. Kunne du åpne PC'n og sjekke hvilken modell det er (står på hovedkortet)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå