Gå til innhold

Markere innlegg som lest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, dette er et tullete problem som er kommet i Invision 2.0. Hvilke innlegg som er lest, og hvilke som ikke er lest er tydeligvis lagret i cookies eller noe slikt nå. For hvis jeg logger inn på en annen PC, har ikke den registrert hva jeg har lest andre plasser.

Og emner jeg poster i blir ikke markert som lest. Utrolig irriterende egentlig. Før ble alt markert som lest når du "logger ut" (timeout), og da var det jo veldig enkelt å se hva som var nytt siden sist gang du browset forumet (siden alt siden forrige timout er markert som nytt). Nå er det jo bare det som du faktisk HAR lest i som blir markert som lest - selv om du er logget ut.

Btw, dette problemet er altså i Invision power board 2.0 og nyere. :(

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Samme hos meg. Hvis jeg lukker Opera (8.5) så er alt ulest neste gang jeg logger på. Det virker som det ligger i cookies ja, men jeg vil da ikke ta vare på cookies for alle sidene jeg besøker heller, det vil jo fort bygge seg opp. Noe jeg kan gjøre?

Forresten: Opera greier ikke å logge meg på automatisk lenger heller. Det gikk fint med det gamle forumet. I Opera 7.noe så måtte dette fikses manuelt husker jeg. Finnes det en slik fiks nå?

Lenke til kommentar

Det at du ikke ønsker å ta være på cookies grunnet oppsamling finner jeg litt rart, jeg har aldri vært borti at Opera blir treg grunnet mange cookies, husk at cookies for det meste har en egen levetid og,og blir dermed automatisk fjernet av Opera etterhvert.

Kan ikke huske at vi har hatt problemer med Opera og innlogging før heller, og jeg har brukt 7x veldig lenge. Men anbefaler deg å oppgradere til siste versjon.

Lenke til kommentar

Ok, da skal jeg samle på cookies og se hvordan det går :)

Og jeg bruker siste versjon av Opera allerede. Det var bare at den gangen jeg brukte 7.23 (eller noe sånt), fungerte ikke auto-login. Det var en tråd her på forumet om det, og en eller annen gluping fant en fil i Opera-katalogen man kunne endre slik at det virket. Og siden det ikke virker nå, tenkte jeg kanskje det fantes en fiks igjen.

Er det alle andre som har Opera 8.5 og finfin auto-login nå? Er det bare jeg som har problemet?

Edit: På Komplett og mange andre sider fungerer auto-login finfint.. *klø i hodet*

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar
Til informasjon har jeg nå satt opp "read topics" informasjonen til å bli laget i database istedet for cookies, slik at dere har lik informasjon selv om dere bruker flere datamaskiner.

5152087[/snapback]

Flotters!

Vandalen: Det er bare å legge til diskusjon.no i whitelist, mens du fortsatt blokkerer alle andre småkaker.

Lenke til kommentar
Til informasjon har jeg nå satt opp "read topics" informasjonen til å bli laget i database istedet for cookies, slik at dere har lik informasjon selv om dere bruker flere datamaskiner.

5152087[/snapback]

Glimrende! Er dette et valg i ACP, eller måtte du til med en hack? :hmm:

Det som fremdeles irriterer meg, er imidlertid at forumet ikke lenger "automatisk" markerer alle innlegg som lest når jeg "logger ut".

Rent teoretisk er jo det riktig at uleste innlegg forblir markert som ulest - men det er utrolig upraktisk. Før når jeg viste en kategori var det kun de nye innleggene siden forrige besøk som var markert som ulest. Nå er alle innlegg (også flere dager gamle) markert som ulest (så fremt jeg faktisk ikke har lest de).

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...