hitokiri Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Det er tusenlapper å spare på å velge rett operatør når du skal på internett med mobilen. Chess kan være over femti ganger dyrere enn Netcom på datatrafikk. Vi viser deg hvor du får best pris. Les mer Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Jeg merket en liten feil som dere kanskje vil rette opp i: Det blir altså en totalkostnad på 1500 kr i måneden om du surfer 30 dager i uken. Der skulle det kanskje stå 30 dager i måneden. Jeg har for øvrig ikke en 3G telefon så jeg beskymrer meg ikke om de prisene. Jeg har ikke tenkt å begynne å bruke 3G før det har gått litt mer tid og det blir billigere å bruke. Vanlig gprs liker bruker jeg veldig sjeldent. Jeg hadde heller kjøpt en tlf med wlan og koblet meg opp på trådløst nettverk. Endret 9. november 2005 av SweeeTMaN Lenke til kommentar
Sebaldus Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Finner ingen ting om dette FriInternet tilbudet på nettsidene til Telenor. Bare noe snakk om at bedriftskunder kan få makspris på datatrafikk. Ikke et ord om noe for private eller hvordan man bestiller dette. Hvor har amobil dette fra? Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Her finner du informasjon om tjenesten: http://telenormobil.no/tjenester/friinternett/ Den ble lansert i går, så det er relativt ferske saker. Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Mobyson tar 0,008kr per Kb. Som tilsvarer 8,192kr per Mb. Det er vell en bra pris for de som ikke surfer mye på mobilen. Det vill si at du kan bruke 67MB før du kommer opp til mnd prisen på Telenor fri internett. Endret 9. november 2005 av ViPaZz Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Er så jævlig rart at det er omvendt hos NetCom. Der får du ikke datamania hvis du har bedriftsabonnement. De legger opp til at kundene skal kjøpe Connect-innstikkskort til 1700 kroner, og glemmer at det er en haug med bedriftskunder som sitter med smarttelefoner og pda-telefoner de gjerne vil bruke til litt surfing og diverse. Irriterende at man ikke kan kjøpe Connect på det abonnementet man har og bruke det til surfing for 499/mnd, eller få kjøpt datamania på bedriftsabonnementet. Må vel kjøpe meg et privatabonnement jeg kan bruke til surfing. Tungvint Lenke til kommentar
slk^ Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har One Price Faktura, betaler 6 kr/MB for GPRS. Betaler ellers 99 øre/minutt og 49 øre/SMS. Betaler ingenting i månedlige avgifter. Jeg har ikke 3G, men det blir noen MB i uken i GPRS/EDGE-bruk. Så er ikke helt enig i at de små leverandørene er dyre på datatrafikk. Hadde nok merket stor forskjell på regningen om jeg hadde gått over til Telenor eller Netcom, men i feil retning Lenke til kommentar
Joar73 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hvorfor klage over surfepriser? Bruk Opera Mini. Komprimerer store sider med opp til 80% !! Funger dessuten som en ordentlig nettleser, inne som en dårlig WAP leser. Man kan altså surfe ekte internett uten at det koster så mye! Last ned gratis her: http://www.opera.com/products/mobile/operamini/ Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Finnes faktisk folk som driter i wap og heller vil surfe på nettet med laptopen... Laste ned warez og slikt Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Flott artikkel syntes jeg. Utdypende og dere tar med kommentarer fra Teleselskapene. Flott!! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Jeg synes de gjerne kunne undersøkt et større utvalg operatører og abbonementer. Dette blir liksom å trekke 5 operatører opp av hatten og generalisere ut i fra det. Jeg skulle også nevne at "billigoparatørene lopper deg" ikke stemmer for to av de billigste operatørene: Mobyson (8 kr/MB) og noextras (10 kr/MB). Endret 11. november 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hvorfor nevner ingen Mobyson?! fastpris på 8kr.pr.MB uansett datamengde Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 hm, det var skuffende av chess ja.. de har jo veldig bra priser ellers så rart at de ikke har no ok priser innenfor dette også. menmen, holder meg nå til chess enda en stund, kommer ikke til å bruke 3g på en god stund så. ikke før det er nede i normale priser for oss dødlige. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Dette kan kanskje være et alternativ for familien hjemme, der er telefonlinja så dårlig at man ikke får mer enn 28,8 over den (selv ikke 56k modem går på full speed). Men heller ikke mobilsignalet er helt topp, går det ann å mekke en slags antenne selv som tar inn sånne signaler bedre, og bare bruke et mob-abonnement til å surfe? AtW Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Dette kan kanskje være et alternativ for familien hjemme, der er telefonlinja så dårlig at man ikke får mer enn 28,8 over den (selv ikke 56k modem går på full speed). Men heller ikke mobilsignalet er helt topp, går det ann å mekke en slags antenne selv som tar inn sånne signaler bedre, og bare bruke et mob-abonnement til å surfe? AtW 5138996[/snapback] De fleste telefoner (hvertfall "mid/high-end") har da mulighet til ekstern antenne. Men jeg vil anbefale å teste dekningen/hastighet før du bestiller inn. Noe som ikke ble nevnt med surfing på GPRS/EDGE. Det gir dårlig ping, 200-500 er ikke uvanlig. Koble seg opp til terminal server via EDGE var en noe "morsom" affere Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Dette kan kanskje være et alternativ for familien hjemme, der er telefonlinja så dårlig at man ikke får mer enn 28,8 over den (selv ikke 56k modem går på full speed). Men heller ikke mobilsignalet er helt topp, går det ann å mekke en slags antenne selv som tar inn sånne signaler bedre, og bare bruke et mob-abonnement til å surfe? AtW 5138996[/snapback] De fleste telefoner (hvertfall "mid/high-end") har da mulighet til ekstern antenne. Men jeg vil anbefale å teste dekningen/hastighet før du bestiller inn. Noe som ikke ble nevnt med surfing på GPRS/EDGE. Det gir dårlig ping, 200-500 er ikke uvanlig. Koble seg opp til terminal server via EDGE var en noe "morsom" affere 5139234[/snapback] Ok, og man kan få tak i relativt saftige antenner som passer i en slik kobling? Det er muligens like enkelt å bruke et slik kort til PC om man kan koble en antenne til det? AtW Lenke til kommentar
hitokiri Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Jeg synes de gjerne kunne undersøkt et større utvalg operatører og abbonementer. Dette blir liksom å trekke 5 operatører opp av hatten og generalisere ut i fra det. Jeg skulle også nevne at "billigoparatørene lopper deg" ikke stemmer for to av de billigste operatørene: Mobyson (8 kr/MB) og noextras (10 kr/MB). 5138766[/snapback] Tja. Poenget er jo som nevnt at det ikke spiller så stor rolle for en som wapper eller laster ned en mail eller ti innimellom. Men å laste ned forsiden på VG.no er dyrt uansett om det koster 6, 8 eller 14 kroner. Og 600, 800 eller 2000 kroner for 100 MB er uansett vanvittig mye dyrerere enn 25 kroner... Lenke til kommentar
joebush Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Så vidt jeg kan se så virker det som om de som sitter hos teleoperatørene som tar avgjørelsene om mobildata er nokså tullete. En typisk holdning er at 'kundene ikke tar i bruk dette, så det er ingen grunn til å endre på noe'. Dette er sevlforklarende tull. Folk tar ikke i bruk så mye dataoverføring o.l. fra mobil FORDI DET ER SÅ DYRT! Det ironiske er at det ikke er noen grunn til å ta masse penger for GPRS, EDGE og 3G. Unntaket her er selvfølgelig de operatørene som må betale Telenor, men her er det Telenor som får skylda. Nettet er jo operativt og i gang. Alt er satt opp. Litt data over linja koster dem ikke noe mer, men de raker inn pengene for det. Teletopia har GPRS, noe som alltid har vært gratis! Veldig bra om man bor i Oslo-området. Jeg synes det er på tide at operatørene skjerper seg på dette området. Det er NULL vits med 3G dersom det ikke kan brukes i praksis pga KJEMPEoverprising. Her er et området som trenger en skikkelig gjennomgang for å få prisene på et nivå som nærmere tilsvarer faktiske utgifter for operatørene. Teknologien er her. Nettene er utbygd (for det meste). Men bruken vil aldri ta av slik det er i dag. Bruker mange mobil for internett i dag? Nei, så klart. Vil de om prisene er lagt på et langt mer forniftig nivå? Ingen tvil om. Endret 13. november 2005 av joebush Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Helt enig med joebush. Jeg bruker ikke internett på mobil av den enkle grunn at de med disse prisene ikke ønsker at vi skal bruke det. Dersom prisene hadde lagt seg på et akseptabelt nivå hadde jeg brukt internett på mobil både privat og på jobb. Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Må korrigere litt for Netcom sin del...MÅ ikke ha egen telefon/innstikkskort/Sim-kort forå bruke connect/Connect20. Jeg ringte kundeservice, og fikk lagt Connect20 på mitt eksisterende abonnement. Fungerer som bare det det. Bruker den vanlige telefonen akkurat som før. For bedriftsabo. kan en få, Connect20 : 20 mb inkludert, 4 kr/Mb etter dette Connect, som nevnt i artikkelen. Lønner seg fra ca 80 mb/mnd og oppover. Truls Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg