Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ryan-Mufasa, lar seg ikke avslutte.

Anbefalte innlegg

hei,

Det skjer noe rart når jeg skrur av pcen, det kommer en meldingsboks hvor det står at jeg må skru av programmet Ryan-Mufasa, fordi det ikke lar seg avslutte.

Pga at jeg synes at navnet er litt tvilsomt tror jeg at det er virus eller lign.

Er det noen som vet hva dette programme er, og gjør? og hvordan jeg evnt. fjerner det? :hmm:

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Hei

Hvis du ikke har dette programmet så last ned dette programmet :

http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Person...ubj=dl&tag=top5

Oppdater til siste definisjon file i programmet og oppdater virus programmet til siste definisjon.

Restart maskinen og kjør safe mode og kjør programmet du lastet ned.

Etter det kjør virusscan.

5127983[/snapback]

Dette er forårsaket av 'SISCFG.exe' som er en del av konfigurasjons-verktøyet til WLAN-driveren til Jensen Air:Link 7554 (overrasket over at det var *JENSEN* som forårsaket problemer? *flire*).

Hva som gjør at det oppstår vet jeg ikke, Jensen support anbefalte oss å be kundene reinstallere driveren / verktøyet. Er ikke sluppet noen oppdateringer.

Kundebehandleren hos Jensen skulle kontakte BGC (som tydeligvis utvikler driverne) om problemet, og ta kontakt med meg når de hadde mer info. Gir mer respons om jeg får noe.

Det bør også nevnes at dette antageligvis er et problem som er begrenset av visse typer programvare, vi har support på en del hundre kunder som har nøyaktig dette adapteret, og vi har ikke fått SÅ mange henvendelser. Allikevel er det nok til at vi anser det til å være et 'generelt' problem med programvaren, og ikke bare program/maskinvare-problem som er meget pekuliært, og bare oppstår hos en kunde.

Lenke til kommentar

Fikk respons fra Jensen. De mente først at dette var virus som hadde infisert verktøyet lokalt på kundens maskin. Stilte meg litt tvilende til dette, siden tekst-strengen ga utrolig få hits på google. Siden jeg hadde fått kunden til å sende meg sin kopi av verktøyet lastet jeg ned det originale fra Jensens side, og sammenlignet; filene var identiske (samme md5sum), og den fra nettsiden inneholdt *også* tekst-strengen "Ryan-Musfasa" (vindus-tittel).

Tok kontakt med Jensen igjen og fikk samme kundebehandler som tidligere. Informerte dem om overestående, og der fikk jeg tilbakemelding at det kan oppstå problemer om flere Jensen-enhetsdrivere er installert samtidig, men han var ikke helt sikker på at dette var problemet. De satt pris på å få bekreftet at det ikke var virus, og skulle ta dette med fabrikken.

Dvs. de jobber med å få løst problemet. Antageligvis vil en ny versjon av driveren komme, og da vil alle våre sorger være over.

Det kan også nevnes at Jensen-ansatte leser Diskusjon.no. ;-) (Hei Kjell!)

Stor :thumbup: til Jensen for god kundeoppfølgning (selv om jeg teknisk sett ikke er kunde). Gleder meg til det kommer en driveroppdatering!

Endret av Daxxar
Lenke til kommentar

En melding som "Ryan Mufasa" høres jo så merkelig ut at det er normalt å mistenke virus når det er første gang man får vite om denne feilmeldingen. Det viste seg derimot å ikke stemme, meldingen kommer opp idet du forsøker å avslutte windows og WLAN Utility programmet (SISCFG.EXE) står og jobber (kun minimized) uten å lykkes med å avslutte programmet. Må nevnes at samme "program not responding" boks dukker opp om programmet er maximized også, men med overskriften "OEMWLANUSB" istedet for Ryan Mufasa.

Denne meldingsboksen kommer kun på noen få PCer (målt ut fra tilbakemelding i forhold til salg) og ble derfor først oppdaget nå i forrige uke, etter at din henvendelse nådde frem til oss via Jensen support. Vi har vært i kontakt med fabrikken etter at vi klarte å reprodusere feilen selv, og har nå fått beskjed om at de har oppdaget årsaken til problemet. Ny oppdatert software skal etter sigende være tilgjengelig fra neste uke når de har fått testet ut denne.

Vennlig hilsen

Leif Hauge

Teknisk Sjef

bg-consult as

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser ut til at Jensen har oppdatert driverene deres, kan ikke finne driveren på bgc.no.

Du finner den på:

http://www.jensenscandinavia.com/download....egian&id=AL7554

Diskré nok er den over 20mb. :-)

Jeg har ikke testet om den løser problemet, men forhåpentligvis gjør den det. Forrige versjon var v1 (dvs. manual + drivere), dette er v5.1.1039.1050, og jeg kunne ikke finne noen logg over endringer. Forhåpentligvis er det løst! :)

Lenke til kommentar
Ser ut til at Jensen har oppdatert driverene deres, kan ikke finne driveren på bgc.no.

Du finner den på:

http://www.jensenscandinavia.com/download....egian&id=AL7554

Diskré nok er den over 20mb. :-)

Jeg har ikke testet om den løser problemet, men forhåpentligvis gjør den det. Forrige versjon var v1 (dvs. manual + drivere), dette er v5.1.1039.1050, og jeg kunne ikke finne noen logg over endringer. Forhåpentligvis er det løst! :)

5584401[/snapback]

Da driveren er lagt inn i manualen (online manual med software og driver) finner du dette på følgende link :

Download

Filens størrelse er på grunn av at du trenger software installert før driver, og veiledningen er derfor kombinert med denne pakken for å unngå at det installeres feil (driver uten software f.eks.)

Vennlig hilsen

Leif Hauge

Teknisk sjef

bg-consult as

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...