JOB Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Har akkurat kjøpt LG 40/12/40 RW, men de fleste av cd-ene jeg har brent funker ikke. Jeg brenner en fil på ca. 700Mb på hver cd med Nero 5, og får alltid beskjed om at brenningen var suksessfull, men når jeg kopierer filene tilbake, får jeg underveis på nesten alle cd-ene feilmeldingen "Can't copy <filnavn>. Invalid MS-DOS funksjon." PC-en min går ganske tregt etter at jeg innstallerte WinXP og diverse programmer. Er det dette, kombinert med litt lite RAM som er problemet? Skal jeg prøve å brenne på lavere hastighet (sukk)? Hjelper det å velge "Verify written data"? (...vet jeg muligens burde installere XP på nytt, men det er jeg veldig lite hypp på.) ABit KT7-Raid 650 MHz AMD Duron 256 Mb RAM Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Prosessoren og minne ditt skal ikke være problemet... Kjører selv XP på en Celeron 550 med 228MB ram... Prøv å brenne med lavere hastighet for å se om det hjelper. Har du prøvd andre cd typer? Det kan hende at den du har ikke liker brenneren din eller brennehastigheten. (Bruker Mmore selv og er veldig fornøyd, men nå har jo jeg bare 24X brenner da...) Hvis ikke noe av det hjelper så er jo reinstallering av WinXP en ide... Kjedelig, men noen ganger nødvendig.... Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 det kommer jo an på da, om cd-en din støtter max 24x er det ikke 100% sikkert at den overlever 40x... (men det går som regel bra om du har skrudd på burn-prof, da senker den automatisk brennehastigheten slik at cd-en ikke blir ødelagt..) kan du komme med litt flere detaljer om dette: hva slags cd-er bruker du? hvilket brenne-program? har du satt på burn-prof? hvilken hastighet brenner du på? Lenke til kommentar
JOB Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Jeg bruker Nero 5, og har merket av for "Buffer Underrun Protection". Jeg har brent med blanke cd-er som det ikke er oppgitt noen informasjon på (fra Komplett). Noen få av disse ble vellykkede med 40x brennerhastighet. Prøvde så å brenne med TDK 650Mb på full hastighet uten hell. Deretter å sette ned hastigheten til 12x, og da klarte jeg å kopiere filen tilbake til harddisken, men det tok ganske lang tid (hørte at rotasjonshastigheten gikk opp og ned.) Hadde forøvrig ikke problemer med de blanke cd-ene med min tidligere 4x-brenner, før denne gikk i stykker. (Eller kanskje den ikke gikk i stykker, men at det er andre ting som er problemet? PC-en min er som sagt blitt temmelig treg...) Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Er DMA aktivisert på disken(e) din(e)? Lenke til kommentar
JOB Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Brente én cd til på 12x, og igjen fikk jeg kopiert den tilbake, men igjen tok det svært lang tid. (Har ikke problemer med å kopiere andre cd-er.) Hvordan skjekker jeg om DMA er slått på i XP? I "Properties" for cd-rom-spilleren i "Device Manager" er det ingenting... [ Denne Melding var redigert av: JOB på 2002-08-27 14:10 ] Lenke til kommentar
JOB Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Fant ut det med DMA. Ja, det er aktivert støtte for det, så det er ikke problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå