Howard Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 ATI Radeon X1300- og X1600-baserte kort vil ikke ha behov for et såkalt master-kort for å operere i Crossfire-modus. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Det er bra de gjør det enklere selv om jeg ser på 1 kraftig kort som eg bedre valg enn 2 mellomkraftige kort. Fordelen med å innføre dette på de lavere seriene (X1300 og X1600) er at X1800-serien kanskje kan begrenses av båndbredden på PCIe-bussen. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Tror dere vi vil se dette på R580 også Uansett så er det jo utelukkende positivt. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 det var ganske menignsløst egentelig, hva skal man med budskjett og mellomklasse kort i sli/cf? Lenke til kommentar
martiol Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 det var ganske menignsløst egentelig, hva skal man med budskjett og mellomklasse kort i sli/cf? 5127950[/snapback] Si at jeg kjøper et 1600, bruker det aktivt og det er bra nok for meg. Så kommer Doom4 og det er ikke kraftig nok. Da kan jeg kjøpe et X1600 til. Og det holder.. Jeg ser helt klart poenget. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 det var ganske menignsløst egentelig, hva skal man med budskjett og mellomklasse kort i sli/cf? 5127950[/snapback] Si at jeg kjøper et 1600, bruker det aktivt og det er bra nok for meg. Så kommer Doom4 og det er ikke kraftig nok. Da kan jeg kjøpe et X1600 til. Og det holder.. Jeg ser helt klart poenget. 5128102[/snapback] Riktig ikke alle kjøper high end kort Lenke til kommentar
Sink Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Konge, håper vi får se dette på high-end korta også Lenke til kommentar
Momo Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Men jeg må si at dette er blitt ganske tidstypisk for ATI, at de lover at snart kommer en driver som lar dette skje. Jeg tviler ikke på at dette skjer, men når? Hva med å vente til man faktisk kan vise til et fysisk produkt eller intelektuell vare før man lanserer det? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Bra de fjerner litt av ulempene med crossfire, selv om jeg personlig ikke er none "SLI-mann". Tviler på at jeg noen gang kommmer til å kjøpe noe slikt (men man skal aldri si aldri) AtW Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Tror dere vi vil se dette på R580 også 5127918[/snapback] ATi har allerede bekreftet at det ikke gjelder R580 Foreløpig tviler jeg på at det kommer til å gjelde for high-end kort, da de er mer avhengig av å bruke PCI Express busen. PS! Det fungerer helt fint å kjøre SLI mellom to 7800GTX kort uten SLI-bro, men ytelsen blir bare lavere, så å sende data over PCIe-busen er ikke noe nytt... Brukes allerede for SLI med GeForce 6600 og 6600LE PS2! Crossfire med x1300 Det er jo like teit som SLI med GeForce 6600GT Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Jeg er heller ingen SLI mann og har nok hevdet hardt at jeg aldri kommer til å kjøre noe i SLI eller Crossfire da jeg heller bruker litt ekstra på et kraftig kort. Men jeg ser absolutt poenget at det kan være fristende om man sitter med et kort som er litt over middels. 6600GT nå ville jeg ikke kunne tenke meg å kjøre i SLi, da hadde jeg heller kjøpt et 6800GT som koster såvidt 2000,- og hvistnok skal yte bedre enn 2 6600GT i SLI. 6800GT/GS er nå et middels+ kort. Men så kommer det store men'et.... jeg liker pcen og som sagt nye spill kommer og 7800 serien har blitt erstattet av ny serie og mitt billige 6800GT kort begynner å svikte på ytelse. Men systemet ellers er mer enn bra nok. Da er det meget fristende å bruke kun 1.500,- på et 6800GT kort til for å komme hakket over 7800GT(kanskje også GTX) i ytelse til en lav penge. Så jeg skal aldri si aldri jeg heller... (dog er ulempen jeg ser ekstra belastning på systemet og at jeg ikke får det inn i vannkjølingen som ikke er dimensjonert for 2 skjermkort.) Endret 9. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hmm, dette var nå da ikke noe nyhet da.. Får å se det sånn, bare spesielt interisserte har bruk for 2 skjermkot, skjeldnet at man har bruk for noe sånt, vis du ikke er pro og gamer 24/7 eller har feit lommebok.. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Eller har 20"++ skjerm med native resolution på 1600x1200 (eller høyere) og vil at de få timene man spiller skal være så perfekte som mulig... Dvs: på med high details, 16xAF og så masse antialiasing skjermkortet takler. Med Sli har man jo mulighet for 16xAA... Jeg er ikke pro gamer. Jeg spiller kanskje én gang i uka. Jeg er student, ergo ikke fet lommebok. Jeg har to stk 7800GT. Jeg synes Sli/crossfire for det meste er bare positivt, og det er bra at de gjør det enklere (og billigere) å kjøre crossfire oppsett med de billigere kortene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg er heller ingen SLI mann og har nok hevdet hardt at jeg aldri kommer til å kjøre noe i SLI eller Crossfire da jeg heller bruker litt ekstra på et kraftig kort. Men jeg ser absolutt poenget at det kan være fristende om man sitter med et kort som er litt over middels. 6600GT nå ville jeg ikke kunne tenke meg å kjøre i SLi, da hadde jeg heller kjøpt et 6800GT som koster såvidt 2000,- og hvistnok skal yte bedre enn 2 6600GT i SLI. 6800GT/GS er nå et middels+ kort. Men så kommer det store men'et.... jeg liker pcen og som sagt nye spill kommer og 7800 serien har blitt erstattet av ny serie og mitt billige 6800GT kort begynner å svikte på ytelse. Men systemet ellers er mer enn bra nok. Da er det meget fristende å bruke kun 1.500,- på et 6800GT kort til for å komme hakket over 7800GT(kanskje også GTX) i ytelse til en lav penge. Så jeg skal aldri si aldri jeg heller... (dog er ulempen jeg ser ekstra belastning på systemet og at jeg ikke får det inn i vannkjølingen som ikke er dimensjonert for 2 skjermkort.) 5131509[/snapback] Joda, ser forsåvidt en nytte, om ikke annet, så skader det ihvertfall ikke. Personlig skifter jeg ikke skjermkort ofte nok til å forsvare det. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå