Ulkesh Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hei, Sitter med et stort problem her. Jeg prøver å sette på ftpserver, webserver, DCserver, hva somh helst. Problemet er bare at enhver bruk av ekstern IP gir brukeren tilgang til 192.168.1.1, hvilket er adminpanelet for routeren min. Dette er mildt sagt et sikkerhetsproblem. Maskina min kjører på 192.168.1.33, men jeg klarer ikke å sette opp portforward til denne IP'en. Jeg har satt på NAT fra port 21 til 192.168.1.33, men uten at det løser noe som helst. Noen som har erfaring med nettopp denne routeren, Zyxel Prestige 650 ? Jeg har fulgt guiden til Firstmile uten hell. Hjelp ? Lenke til kommentar
Rim Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Du må legge inn WAN IPen på FTP serveren. Den finner du ved å gå til f.eks. ipadresse.no. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Problemet er bare at enhver bruk av ekstern IP gir brukeren tilgang til 192.168.1.1, hvilket er adminpanelet for routeren min. Dette er mildt sagt et sikkerhetsproblem. Maskina mi kjører på 192.168.1.33, men jeg klarer ikke å sette opp portforward til denne IP'en. Jeg har satt på NAT fra port 21 til 192.168.1.33, men uten at det løser noe som helst. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Da gjør du noe riv ruskende galt. Gå til NAT og velg Edit ved SUA/Single User Account. Under Default/all ports skal det stå 0.0.0.0. På neste linje setter du start port 21, end port 21 og 192.168.1.33. I FTP serveren definerer du FTP serverens IP til WAN/ekstern IPen din. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Sjekk at security settings ikke blokker for FTP og at noen som er på internet tester om de får kontakt. Hvis du tester fra eget LAN så må du ha NAT loopback skrudd på osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå