Ed Hunter Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Har ein Philips 32" Widescreen som eg kjøpte for ein billig penge for ei stund sia. I skjermmenyen under digitale valg, er det noko som heiter Digital Scan og 100 Hz. Kva er forskjellen på dei to og kva er best? Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 ikke vet jeg, men det har utrolig lite med audio og gjør hvertfall. få den flytta til bilde avdelinga heller du. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Best å kjøre mer hz den viser flere bilder i sekundet enn en vanlig tv gjør. Feks en tv som er ca 10år viser 62hz noe som er ille for øynene ikke lurt. Samme er det med dataskjermer, 75, 80, 85, 100, 120hz osv. 100hz er mest ideelt å bruke . Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Flyttes fra audio til video Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Et tradisjonelt TV-apparat viser bildet 50 ganger i sekundet (50 hertz). Denne frekvensen kan vi mennesker oppfatte som en forstyrrende flimring. 100 Hz-apparater viser bildet 100 ganger i sekundet, og dermed unngår du denne feltflimringen. Philips' digitale skanning dobler antallet linjeflimmer, noe som gjør at flimringen ikke vises. Resultatet er et mer stabilt bilde som er behagelig å se på. Digital Scan gir vanligvis best bilde ved vanlig bruk. Ved mye raske bevegelser er noen ganger innstillingen 100Hz å foretrekke. Prøv selv og se om du ser forskjell. Ved mye stillbilder eller stillestående bakgrunn er Digital Scan absolutt best. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 ... Feks en tv som er ca 10år viser 62hz ... Hvor i all verden har du fått det fra? TV-er som mottar PAL-sendinger og er tilknyttet "vanlig norsk strøm" jobber på 50Hz uansett alder! 100 Hz-apparater jobber også egentlig på 50Hz, men dobler opptegningshastigheten. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Best å kjøre mer hz den viser flere bilder i sekundet enn en vanlig tv gjør. Samme er det med dataskjermer, 75, 80, 85, 100, 120hz osv. 100hz er mest ideelt å bruke . 5129768[/snapback] Teoretisk ja, men blandt dei billigare CRT-TVene er det faktisk fleire som har betre bilete på 50Hz enn 100Hz. Kva som er best i dette tilfelle kan eg ikkje svare på, men meir er ikkje alltid betre når det gjeld CRT og oppdateringsfrekvens Endret 9. november 2005 av zeph Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Audio? Jeesh, skjønner ikkje va eg tenkte på Men takker for gode svar. Har lest det om at 50hz er bedre på litt billieger 100hz tv'er. Så digital scan er Philips sin teknologi for å redusere flimmer, ser ut som det virker. Skal teste litt, sjå kva som er best. Tipper eg ikkje kjem til å merke så mykje forskjell anyways. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Oi - av en eller annen grunn havnet denne i mp3-spillere. Nå er den i rett kategori . Beklager! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå