Ladort Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Er i ferd med å sette opp/bygge kinorommet og prøver å planlegge hva som skal settes opp i rommet. F.eks har jeg nå mulighet til å legge et kabelrør i tak/vegg fra projector til "avspillings" området. Jeg har tenkt at HDTV skal være mulig og regner med å bruke 3 forskjellige kilder til selve projectoren. DVD, "PC" og TVspill/TV. DVI blir vel brukt til pc, men blir antagelig for fet til å trekkes gjennom kabelrør. Hvilke andre altarnativer har man på HDTV signaler (og er det like bra som DVI)? Noe annet jeg bør passe meg for? Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 http://www.hjemmekino.no/ Lenke til kommentar
pelle.c Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 strekk en hdmi kabel gjennom røret og sett på overganger til dvi om du trenger det. bildemessing så er hdmi=dvi. hdmi kan også brukes til lyd, det er det som er den store forskjellen (i tillegg til størrelsen på pluggen, da:p) her er det selvfølgelig en stor fordel å ha en reciever som konverterer til hdmi/dvi, da du ikke trenger å trekke fler kabler enn denne ene. Lenke til kommentar
Tom S Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 strekk en hdmi kabel gjennom røret og sett på overganger til dvi om du trenger det. bildemessing så er hdmi=dvi. hdmi kan også brukes til lyd, det er det som er den store forskjellen (i tillegg til størrelsen på pluggen, da:p) her er det selvfølgelig en stor fordel å ha en reciever som konverterer til hdmi/dvi, da du ikke trenger å trekke fler kabler enn denne ene. 5131786[/snapback] Er det noen begrensning på lengde på HDMI kabel? Jeg kjøpte en på 10 meter, men den blir akkurat 1-2 meter for kort, slik at jeg nå må legge den over stuegulvet i stedet for og legge den fint langs veggen. Finnes det noen sjøtestykker i tilfelle? eller må jeg kjøpe ny kabel som er lang nok i ett strekk? Tom Lenke til kommentar
Tom S Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 strekk en hdmi kabel gjennom røret og sett på overganger til dvi om du trenger det. bildemessing så er hdmi=dvi. hdmi kan også brukes til lyd, det er det som er den store forskjellen (i tillegg til størrelsen på pluggen, da:p) her er det selvfølgelig en stor fordel å ha en reciever som konverterer til hdmi/dvi, da du ikke trenger å trekke fler kabler enn denne ene. 5131786[/snapback] finnes det noen skjermkort med HDMI utgang for bilde og lyd da? Tom Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 strekk en hdmi kabel gjennom røret og sett på overganger til dvi om du trenger det. bildemessing så er hdmi=dvi. hdmi kan også brukes til lyd, det er det som er den store forskjellen (i tillegg til størrelsen på pluggen, da:p) her er det selvfølgelig en stor fordel å ha en reciever som konverterer til hdmi/dvi, da du ikke trenger å trekke fler kabler enn denne ene. 5131786[/snapback] finnes det noen skjermkort med HDMI utgang for bilde og lyd da? Tom 5146148[/snapback] Tolker innlegget som: skjermkort->dvi->reciver->hdmi>prosjektor. Lenke til kommentar
pelle.c Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 asus har skjermkort med hdmi utgang, men bare for bilde. lyd trenger du vel ikke opp til prosjektoren, gjør du det? da måtte det i så fall ha vært fra et lydkort med hdmi:p er ikke sikker på hvor lange hdmi kablene kan være... Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) 5m eller kortere er optimale forhold for DVI kabler, men man kan og finne noenlunde gode 10-15m DVI-D kabler. Hvis man skal ha noe lengre, bør ("må") man ta i bruk HDMI kabler. Per dags dato er vel 25m det lengste jeg har vært borti. Ellers må man bruke dyrere optisk-HDMI løsninger (med "boostere", osv.) hvis man skal sende signaler over lengre avstander. EDIT: Skriveleif: Avtstander. Endret 14. november 2005 av CosmoK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå