tore_v1 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg sliter med å installere xp på min pc. Den kutter strømmen virker det som, etter at den har begynt å laste inn windows. Det er litt varierende når den kutter, noen ganger før jeg kommer til å velge om jeg vil installere, andre ganger så kutter den etter å ha lastet ting og tang, rett før jeg skal velge partisjon etc. Jeg har akkurat byttet cpu, kjøpte en brukt FX-55. Jeg har også moddet kabinettet mitt, med skumgummi og asfaltmatter. Jeg fikk startet opp, og installert XP etter å ha byttet cpu'en, men jeg skal nå installere xp home, ikke pro. Dette går ikke! HW: Abit AN8 Ultra med nyeste bios OCZ pc3200 Pl.Ed Rev2 AMD 64 FX-55 Powercolor X800XL 2*Seagate 250gb sata 1*WD 120gb IDE Mist 500w psu Har tenkt tanken at det kan være psu, men den har vært dønn stabil, og jeg har aldri hatt problemer med den før. Jeg har hatt noen bsod problemer tidligere, noe jeg har koblet opp mot et avskaffet "tvilsomt" eksemplar av XP pro Nemesis 4. Dette er da forkastet til fordel for xp home, som den forrige pc'en min ble levert med. Har noen tips? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 hvorfor installere XP home når du har PRO ? Lenke til kommentar
bragoon Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Det er ikke noe galt med CPU-en da? du sier du har kjøpt den brukt, det kan jo være at den er overklokket litt for mye... Virket pcen helt vanlig med den gamle CPU-en? Har du overklokket noe selv? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Grunnen til at jeg går fra Pro til Home er at Home versjonen er litt mer lovlig, uten at jeg går mer inn på det. Jeg har hatt en del BSOD problemer i det siste, så det er ikke nytt med cpu'en at det er litt krøll her, men det er nytt at det er så ille. Cpu'en jeg har kjøpt har nok vært litt overklokket, men jeg fikk installert xp pro uten problemer. Var da jeg satt inn de to andre hdd'ene, og lydkort, etc, at problemene begynte. Skal prøve å starte opp med "strippet" hw, altså uten noe annet enn det jeg trenger. Har kjørt memtest86, dvs, gjorde det for to uker siden, tre passes uten problemer i det hele tatt. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Da har jeg prøvd en stripped oppstart, men uten suksess.. Jeg mistenker at det kan være en av følgende: -PSU som ikke vil være med på leken -Noe blir for varmt, og slår ut en "sikring" -Noe har blitt kortsluttet, mulig HK -Cpu kan være "gone" Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå