Gå til innhold

Takler ikke SV å være i regjering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, Per Østvold, Audun Herning(su leder) og sikkert flere som er ganske til venstre for partiet er medlemmer av sentralstyret. Så det at du sier at kun høyresiden er representert i partier faller på sin urimelighet.

Selv om enkelte av statsrådene er muligens litt til høyre, så er partiet gjennomsyret med røde folk. Og det er folket som har valgt de representativene, resten av organisasjonen er valgt innad. Muligens folket liker Kristin halvorsen bedre enn f.eks Audun Herning. Da syns jeg nesten de bør respektere det og ikke gå imot sitt eget parti og slutte å dumme seg ut foran hele landets befolkning.

Lenke til kommentar
Nei, å betale 100 millioner for 146.000 dekar i den norske fjellheimen er ikke aktuelt. Etter valget. Nå synes SV plutselig det er greit at Hardangervidda er på private hender?

30 millioner for 60 meter strandlinje, derimot, det er greit.

Geir :)

5140656[/snapback]

Er så merkelig at SV snur seg rund i så mange prinsipielle saker nå for tiden :dontgetit:

Dette er visst greit også når SV er i makten

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle491564.ece

Lenke til kommentar

SV er i samarbeid med to andre partier, de fikk ikke engang 10% av avgitte stemmer. Det er bare rett og rimelig at de må svelge kameler. De kan gjerne melde seg ut av regjering og ha enda mindre innflytelse, om enkelte SV'ere mener det, men jeg ser ikke helt hva de vil tjene på det. Syntes SV'ere bør konsentrere seg om å verdsette hva man faktisk får igjennom. Man må ta inn over seg at man har blitt gitt en begrenset mandat, man har ikke fått mandat av folket til å gjennomføre all sin politikk. Om man vil ha et demokrati så må man respektere spillereglene.

Valget tilsier at vi skal sende F-16 fly, valget tilsier at vi skal lete etter olje i nord etc.

Ellers så har man ytringsfrihet og man må få lov til å være åpent uenig med sitt parti. Men jeg skjønner ærlig talt ikke hva de vil at SV skal gjøre. Sitte på ræven rope "protest" og ikke få noe gjort, eller svelge kameler og ihvertfall sørge for å få gjennom noen saker?

Angående tråden så tror jeg ikke SV vil leve lenge om de ikke evner å samarbeide bedre. Partiet må således stå mer samlet. Klarer ikke partiet finne en viss enighet innad så kan de glemme å komme til enighet med andre utad.

Lenke til kommentar
Fatter ikke at de klarer det her, verken sv, ap eller sp har ivret for lavere skatter også klarer de å ende opp med det. Tror ikke engang høyre hadde klart det der.

5148006[/snapback]

For å sitere Per-Kristian Foss rett før valget (i forbindelse med SV's skolematprosjekt): Dersom man skal sitte i regjering så er det en fordel om man har lært seg å regne!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...