RBW Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Philips lanserer nå to kompakte harddiskbaserte MP3-spillere, som begge veier under 100 gram. Les mer Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Ikke min neste. Akkurat hva jeg ser etter. Bare lydkvaliteten er god nok Endret 11. november 2005 av The_Fire Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Bare batteritiden er god nok Lenke til kommentar
Albino Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hadde dette vært en iPod hadde det blitt en sensasjon og slått stort opp i media. Nå er det nesten ingen som bryr seg. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Stilig spiller i allefall. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 har lyst på. den virka gaske bra den spilleren Lenke til kommentar
anderse_zne Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Akkurat hva jeg er på utkikk etter. liten spiller med 4-6 gb minne.. tror jeg bytter ut den sletene zen micro mot denne. venter bare på noen tester nå da Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Bare batteritiden er god nok 5127401[/snapback] "Batterilevetiden er oppgitt til 18 timer. 70 % av batterikapasiteten kan lades opp på én time." Går ut ifra det er 4GB versjonen, men vil ikke tro 6GB har mye mindre enn 15.. Hadde dette vært en iPod hadde det blitt en sensasjon og slått stort opp i media. Nå er det nesten ingen som bryr seg. 5127574[/snapback] I second that. Fantastisk hvordan alle Apple produkter blir skrytt opp i skyene før de er ute, mens alle andre omtrent ikke blir nevnt. Skryt til HW som fikk den med da. Andre online "InformasjonsTeknologi-aviser" i Norge vil nok heller bruke spalteplassen på at Apple planlegger noe i 2009... Gleder meg til å se tester av denne, spes med tanke på lydkvalitet i en så liten sak. Men Phillips bør vel ha god kontroll på det med så mange års erfaring på baken. Men viktigere: Det er ikke nevnt noe om hvordan overføre mellom spiller og data etc. Kan man dermed ha ett håp om at de har innsett at disker med så liten kapasitet greier å oppdatere "on-the-go" istedet for å oppdatere databasen gjennom SW på dataen? Kanskje det ikke blir iAudio X5 til jul allikevel? *edit: skrive-Leif Endret 9. november 2005 av Nargile Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Den så ikke så dum ut! Meget stilig, gode spesifikasjoner hadde den også. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Men den støtter desverre ikke ogg vorbis. Er det noen som kan gi noen gode grunner til at produsentene ikke inkluderer støtte for et format som er åpnt, fritt og attpåtil gir mye kvalitet for diskplassen. Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Men den støtter desverre ikke ogg vorbis. Er det noen som kan gi noen gode grunner til at produsentene ikke inkluderer støtte for et format som er åpnt, fritt og attpåtil gir mye kvalitet for diskplassen. 5128595[/snapback] Vil ikke konkludere med noe eller hisse på meg noen, men mener å ha lest ett sted at ogg vorbis var vanskelig å implementere i SW på små spillere, pga at dekomprimeringen krevde for mye cache eller noe. Men som sagt: MENER å ha lest noe sånt, og aner ikke hvor jeg leste det... Kan alt for lite om det til å ha skjønt hva jeg leste. Lenke til kommentar
VeloX Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Det finnes da bedre og billiger spillere enn dette. Ta f.eks MPeye HTS 200. Den er på 5GB, like liten som disse Phillips'ene, støtter også ogg vorbis, og har like lang levetid. I tillegg kan den enkode rett til mp3, enten fra den innebygde MIC'en eller fra Line-in. Den har også en meget god radio. Du får den for 2000 NOK på en norsk netthandel. Jeg har en sånn en og må bare si meg utrolig fornøyd. Kjempe bra lydkvalitet, og alt er bare topp! Lenke til kommentar
Juke Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Wow, MPeye HTS 200 ser jo utrolig stilig ut! Lenke til kommentar
VeloX Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Det eneste stedet jeg fant som solgte den i Norge når jeg kjøpte var ECE: http://www.ece.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14912 En ting som er veldig viktig å merke seg at man får den i en firmware verson som enkelte opplever som dårlig. Alstå at spilleren låser seg. Jeg har oppdatert min fra 2.11 som den kom som, til 2.92, og har aldri opplevd noe problemer. En annen negativ ting er at det er koreanere som har skrevet manualen, og de var ingen eksperter på engelsk for å si det sånn (det er mulig å skjønne hva de mener, men ikke så veldig mye mer enn det). Firmwaren skal kunne lastes ned fra mpeye sin webside, men jeg kan ikke koreansk, så jeg lasta den ned fra et annet forum http://dapreview.net/forum_viewtopic.php?21.12815.30 (i .zip fila er det en exe fil med koreans tegnsett. Det man skal gjøre er å velge område å pakke ut filene til og trykke på de tykke ? [Koreansk er morsamt ]). Der kan dere lese om problemer enkelte opplevde, men som sagt så har spillern fungert helt utmerket for meg. Endret 9. november 2005 av VeloX Lenke til kommentar
Revox Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Er de like bra som de gamle modellene er de ihvertfall ikke noe å satse på. 70% rma eller no i den duren. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Heller det der en ipod. Noe mer overhypa drittspillere skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Men de funker bra. Bare synd man blir låst til søpple software'en dems Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Men de funker bra. Bare synd man blir låst til søpple software'en dems 5132655[/snapback] Men så kan man bruke andre programmer til det. Du signerer ikke en kontrakt med apple heller. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Men så kan man bruke andre programmer til det. Du signerer ikke en kontrakt med apple heller. Hovedproblemet er vel at man må installere programvare for å overføre musikken til spilleren i det hele tatt. Det burde rett og slett ikke være nødvendig, og jeg skjønner godt at folk ser på det som negativt når de altså må installere iTunes eller evt andre alternativer for å få overført musikken. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 hihi vant auksjon på en MPeye HTS 200 på ebay. $125 pluss frakt, 850 kr omtrent med andre ord. Den var pent brukt, men likevel. Syns den så spennende ut, å definitift verdt et forsøk for 850 kr Får håpe den dukker opp om ikke så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå