Gå til innhold

Ønsker kritikk på nettside til dataparty


Anbefalte innlegg

Hei,

 

vår grafiker/webdesigner har nå jobbet et par dager inni mellom skoletimene.

Jeg legger like så gjerne ut siden her, så får dere som har peiling på dette vurdere det og gi en tilbakemelding. På den måten blir siden bedre og dere øker med en hel post her på forumet! :!:

 

Uansett, HER.

 

Se vekk i fra kodene, da disse ikke er utviklet enda.

 

Fyr løs, slakt i vei! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Bruker Opera 8.50 i 1280x1024x32 på Acer LCD-skjerm (Windows XP)

 

Synes denne var pen jeg.

 

+

* Header, fint sammensatt (liten minus for at den gir meg en template-følelse)

* Logo, lekker

* Meny, fint design, lett å forstå

* «Gul boks» (og de andre boksene som brukes tilsvarende) har ett lekkert design

 

-

* Mangler :hover på menyen

* Blir litt mye hvitt på høyre side i 1280x1024, kanskje litt brå slutt

* Helt grei typografi, men «Mer informasjon» linkene er nesten usynlig. Mer luft kan hjelpe her, evt. style opp denne type linker mer.

* Koden validerer ikke (mangler !DOCTYPE). Spesifisér DOCTYPE og sørg for at siden validerer.

* Koden er ikke semantisk (bruker tabeller til design). Dette er kun viktig om tekstlesere eller håndholdte enheter skal brukes til å se på siden.

 

Lykke til med det videre arbeidet med denne siden, ett virkelig flott utgangspunkt!

 

:w00t:

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Takk for kritikk. Kodene ble bare sammensatt på kort tid, og nye koder er på vei, samt hover i menyen. Det hvite du ser i bakgrunnen forsvinner mestsannsynelig, da designet er laget på en laptop med elendig oppløsning, og vi skal få fikset dette.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Vil ikke gjenta det andre har sagt, så nevner bare at logoen ser ut til å være rendrert i en annen oppløsing, og ser litt bulkete ut når den er forminsket/forstørret til den størrelsen den har i headeren. Ville ha rendrert den i nøyaktig det formatet den skal ha.

 

Fikk lyst til å lage ny side til mitt LAN nå! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...