Bjarnez Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 skulle montere to 80GB IBM HDer på et MSI hovedkort her om dagen, alt var nytt, da jeg fikk opp feil meldingen "NO ARRAY DEFINED". Den kom opp rett etter at hovedkortet hadde scanna diskene! Problemet var der både før og etter at jeg hadde partisjonert og formatert HDene. Noen som har vært borti dette før?? litt irriterende at dette skal stoppe booten vær gang jeg slå på pcen. Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Slå av RAID i BIOS, da slipper du å få den meldingen. Lenke til kommentar
LionHead Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Er diskene koblet til raid kontrolleren? Hvis de er det vil du alltid få denne meldingen første gang du starter maskinen med en ny disk. Da vil Raid kontrolleren din (Promise??) lage et array, sannsynlighvis 0+1 på en disk og deretter boote smertefritt (gjorde min hvertfall :smile:). Men hvis diskene ikke står i raid portene, tror jeg ikke du skulle få den meldingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå