Gå til innhold

Driver til GeForce 6800 Go

mesh

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i drivere til gf 6800 Go kortet som sitter i min FJC 4438 laptop. Referansedriveren til nVidia (81.84/81.85) fungerer ikke/dårlig. Det lagger i HL2, uansett hvilken oppløsning jeg prøvde på. Fikk tak i en eldre driver fra 3dguru, men jeg får beskjed om at denne driveren er uttattdert når jeg starter Steam. Dette er ikke verdens største problem, ettersom spillet starter og flyter greit, men jeg vil gjerne ha den nyeste driverversjonen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i drivere til gf 6800 Go kortet som sitter i min FJC 4438 laptop. Referansedriveren til nVidia (81.84/81.85) fungerer ikke/dårlig. Det lagger i HL2, uansett hvilken oppløsning jeg prøvde på. Fikk tak i en eldre driver fra 3dguru, men jeg får beskjed om at denne driveren er uttattdert når jeg starter Steam. Dette er ikke verdens største problem, ettersom spillet starter og flyter greit, men jeg vil gjerne ha den nyeste driverversjonen...

5127171[/snapback]

Jeg mener å ha lest at det foreløping ikke fungere med nyrere drivere enn 78.xx på FJS. Men disse skulle da angivelig fungere fint.

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha lest at det foreløping ikke fungere med nyrere drivere enn 78.xx på FJS. Men disse skulle da angivelig fungere fint.

Det er korrekt. Driverserien 80.xx og 81.xx gir dårlig resultat på FS x438G. Har 4438G selv og har installert 78.10 med modifisert .inf fra laptopvideo2go. Den fungerer ypperlig og burde løse problemet ditt uten problemer. Driveren ga meg 3950 poeng i 3dMark05 (lett overklokket 355/617)

Lenke til kommentar

Det er nå funnet en løsning på problemet med 81.xx driverne til GF 6800 Go. Årsaken til den dårlige ytelsen som disse nye driverne gir er å finne i n4v_mini.sys filen som er lokalisert i root:/windows/system32/driver mappen. Om du ønsker å benytte de nye driverne gjør du som følger:

Avinstaller den gamle driveren.

Innstaler 81.89 (siste driver) med modifisert .inf fra laptopvideo2go og restart maskinen. Du vil nå oppleve de samme probleme som tidligere.

Restart maskinen igjen, men denne gangen starter du windows i sikkerhetsmodus.

Lokaliser n4v_mini.sys filen og erstatt denne med den samme n4v_mini.sys-filen fra 81.33 driveren. Om du ikke har denne fra før kan du laste den ned her.

Restart i normalmodus og du vil se at driveren fungerer som den skal. I forhold til 78.10 driveren jeg hadde før, gir den nye driveren en noe bedre ytelse i 3dMark05 (ca 100 poeng). Har ikke registrert symptomer av noe slag etter installasjonen.

Endret av jon_o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...