Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Deler til 84 Carina II DX

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er noen plasser jeg kan kjøpe luftfilter og annen "små-tuning" til min Toyota Carina II DX

Motoren har forgassermotor, vil det si mye arbeid for å bygge om til åpent filter? eller er det mulig i det hele tatt?

Er det noe jeg kan gjøre for å få drivstoff-forbruket ned?

Er det ellers noe jeg kan gjøre for å øke effekten og kansje få litt lyd i den?

vil jeg merke forskjell med å skifte ledningene fra coil til tennplugg?

Håper på raske svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis tennkablene ikke er byttet før, ville jeg byttet disse. Bilen kommer ikke til å få mer effekt, men den vil starte MYE kjappere, og gå renere. Skift også tennplugger med det samme. Disse kan du skifte med noen kvassere, som vil si, ørbittelitt bedre drag.

For å få bedre lyd, kan du montere effektannlegg, og når det ikke er katalysator på den(ikke slå meg hvis jeg tar feil her) blir det grommere lyd enn med.

Lenke til kommentar

Har desverre ikke fått sjekka under bilen ennda, men tror ikke den har katalysator..

Men er det noe vits å betale for ett effektanlegg til en bil jeg betalte 5000 for da?

Tennpluggene skiftet jeg forrige uke og jeg merka store forbedringer med en gang. kablene håper jeg på å få skifta så fort som lønna er kommet på konto..

Men hvor mye arbeid blir det å bygge om til åpent filter? og hvor kan jeg kjøpe ett slikt ombyggingssett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...