Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Offline files og synkronisering

Anbefalte innlegg

Dette er hva jeg ønsker:

Jeg har et share på en server (\\filserver\filmappe) som fungerer som hjemmeområde for en bruker.

Jeg vil at brukeren KUN skal bruke dette sharet for å lagre forretnigskritiske dokumenter og annet som han trenger backup av.

Jeg vil at han skal lære at det ikke er vanskkeligere enn å bruke "Mine Dokumenter" i 2000/XP, og han vil da jobbe mot sharet istedenfor lokalt mot mappen C:\Documents and Settings\Bruker\Bruker's dokumenter

SÅ; jeg trenger å sette opp en synkronisering mellom Mine Dokumenter ikonet og nettverkssharet.

Jeg har funnet ut hvordan jeg re-directer ikonet til å peke på nettverkssharet istedenfor den lokale mappa. Når brukeren sitter i nettet får han tilgang til alle filene han har liggende på hjemmeområdet sitt via Mine Dokumenter.

Jeg har i tillegg gjort nettverkssharet tilgjengelig i frakoblet modus, og det kjøres en synkronisering ved av- og pålogging.

Problemet er jo at jeg helt åpenbart ikke har redirectet Mine Dokumenter-ikonet til den mappa som har de frakoblede filene, dermed får ikke brukeren tilgang til filene sine når han sitter frakoblet.

Jeg har sjekket litt på nettet, og det ser ut til at alle filer og mapper som synkroniseres ned lokalt legges på C:\%WINDIR%\system32\cdc eller noe lignende, problemet er at den mappen har ikke jeg.

Kan noen gi en mal på hvordan dette skal settes opp?

Mine Dokumenter skal peke på en mappe som inneholder de synkroniserte filene fra nettverkssharet. Jeg vil at når jeg åpner Mine Dokumenter skal jeg få en speiling av den mappestrukturen som jeg har i nettverkssharet, med de filene som befinner seg der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du velger at filene skal være tilgjengelig offline, så får du et valg hvor du kan krysse av for å få en snarvei på skrivebordet, til dine offline filer!

5127200[/snapback]

Dette løser ikke problemet, det har jeg prøvd. Selv om du har bygd verdens mest sinnrike system på nettverkssharet med mapper og kategorisering osv, blir alle filene bare slengt inn i "Offline Files" mappa ukategorisert. Rimelig upraktisk når du har nærmere 200000 (no shit) forskjellige doc, ppt og xls filer å forholde deg til.

Lenke til kommentar

Fant ut av det:)

Når man høyreklikker på Mine Dokumenter får man muligheten til å velge stien som MD skal gå mot. Jeg hadde satt den mot nettverksstasjonen som har sharet, via BOKSTAV. Når man derimot bruker \\minserver\mittshare og trykker ok fungerer det som varm kniv i smør.

Nå har brukeren full synk av dokumentene mellom server og maskin, og aksesserer dem bare via Mine Dokumenter. :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...