Gå til innhold

Tv fra usa

Anbefalte innlegg

En kompis skal til usa i januar, ser at tver/dvdspillere osv er rimelig billig i usa.. Så jeg tenkte jeg skulle bestille noen ting som han kan ta med over hit igjen, vil det funke i norge? vet det forskjell på strømuttaka, men finnes det overganger?

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit ikke helt hvordan det vil bli med tv.. Det vil vel funke, men fargene kan muligens bli litt føkka.. I USA bruker de NTSC-format, mens vi i norge bruker PAL-format... Disse formatene skiller når det gjelder hvitbalanse og fargedef.

DVD-spillere vil ikke funke med dvd-plater fra Norge med mindre den er sonefri.. Der borte har de sone 1, mens vi her har sone 2..

Lenke til kommentar

I USA har de NTSC / 110V / 60Hz mens vi har PAL / 220V / 50Hz.

Hvis du skal ta med deg TV-utstyr må du sørge for at det også er PAL og ikke bare NTSC (multisystem, Europa-versjon, eksport-versjon).

Det beste er at utstyret kan kjøres rett på 220V. Hvis ikke, må du kjøpe med deg ekstern adapter / trafo i USA fordi det er ikke så lett å få her hjemme.

Lenke til kommentar

tven skal tas med som carry on, eller?:p

veldig få tver og dvdspillere som selges i usa støtter pal. hvorfor skulle de det? her i europa er vi ville etter sone 1 dvder, hdcontent osv. fra usa, men de har jo alt der allerede...

da jeg bodde i usa var det i hvert fall ganske vanskelig å finne noe som støttet pal, men det begynner å bli en del år sida, da.

Lenke til kommentar
tven skal tas med som carry on, eller?:p

veldig få tver og dvdspillere som selges i usa støtter pal. hvorfor skulle de det? her i europa er vi ville etter sone 1 dvder, hdcontent osv. fra usa, men de har jo alt der allerede...

da jeg bodde i usa var det i hvert fall ganske vanskelig å finne noe som støttet pal, men det begynner å bli en del år sida, da.

5131782[/snapback]

Har da Container :thumbup::w00t: Så, Litt er det plass til.. Takk for svara, har fått svar på det jeg lurte på :)

Mvh

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...