int20h Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Netgear har produsert noe de påstår er den første trådløse ruteren som kan konkurrere med tradisjonell Ethernet på overføringshastighet. Les mer Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Nå begynner trådløst å bli veldig interessant må jeg si... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Utkonkurrerer og utkonkurrer, jeg vil anta i de fleste tilfeller så er ytelsen end mot det halve og vel så det. Og "vanlig nett" har jo dessuten Gigabit-hastighet... Men hvordan gjør de dette teknisk? Større sendestyrke? Mer båndbredde? Kortere rekkevidde? Andre kløkige triks? AtW Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 240 Mbit gjelder vel ved 5 meters avstand og fri sikt. Det som teller er hvordan det takler ulike barrierer og større avstander... Lenke til kommentar
serond Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Tipper det er med hjemlengsel, medvind og nedoverbakke. Nei, de gjør nok som de 108 standardene, setter vel sammen flere kanaler så de danner 240Mbits. Hvis dette stemmer vil denne hastigheten også avhenge av hvor mange kanaler som er "ledig" i nabolaget. Lenke til kommentar
filter69 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) De bruker vel MIMO (multi In multi Out) teknologi som har vært brukt en stund. Men disse klarer dette bedre enn forgjengerne. Jeg bare gjetter, men de har vel funnet en metode for å skille frekvenser (kanaler) bedre og tettere, slik at du kan kjøre langt flere kanaler på en gang. Dette gjør ikke bare nettverket raskere, men også mye mer stabilt, da du ikke mister connect om du får brudd på en eller flere av kanalene. Endret 9. november 2005 av filter69 Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Kompatibel med b og g? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Høres flott ut. Håper prisen ikker blir så fryktelig høy, og at flere produsenter følger etter. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Kompatibel med b og g? 5127152[/snapback] Jada, se hva som står under den bærbare pcen på bildet: ..selv om det ikke fremgår helt klart, så vil det være rart om den ikke er det. Endret 10. november 2005 av kjaks Lenke til kommentar
XtraPlay Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Tipper det er med hjemlengsel, medvind og nedoverbakke. Nei, de gjør nok som de 108 standardene, setter vel sammen flere kanaler så de danner 240Mbits. Hvis dette stemmer vil denne hastigheten også avhenge av hvor mange kanaler som er "ledig" i nabolaget. 5127078[/snapback] Tja det er vel er med hjemlengsel, medvind, frittfall og sola i ryggen. Men det skal bli artig å se om de kan holde de hastighetene. Det som er litt kjipt her er at de vel går utenom standardene. Jeg gleder meg heller til 802.11n. Endret 9. november 2005 av XtraPlay Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Blir nesten redd jeg.. Tenk å se på tv og få 4 ganger så mange 1'ere og 0'ere gjennom huet? :/ Er vel ikke mange hundreåra igjen nå før hjernene våres koker Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Blir nesten redd jeg.. Tenk å se på tv og få 4 ganger så mange 1'ere og 0'ere gjennom huet? :/ Er vel ikke mange hundreåra igjen nå før hjernene våres koker 5127693[/snapback] Sendeeffekten er lav, og det er lite forskning som tyder på at lavenergi EM-bølger er farlige. (dvs man kan jo blant annet bli solbrent da, men folk flest ser ikke ut til å bli skremt av sollys). AtW Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 108 er ikke en standard, men 54 med full duplex. Lenke til kommentar
capy Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 nedoverbakke.. hehe. Jeg slipper i alle fall å legge kabler gjennom hele huset om denne skulle vise seg å duge, noe jeg tviler på Lenke til kommentar
G Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Blir MIMO populært montro, eller kommer det en raskere oppfølger før den får festet seg i markedet? Hvor langt unna ligger denne 802.11n i "løypa" ? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Klarer meg med 802.11G jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå