Aldebaran_ Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Har tre maskiner kablet i LAN via svitsj. Skal rigge ny maskin i annet rom ca 30 meter unna de andre. Tenker å bruke trådløst nettverk til denne. Kan jeg koble noe trådløst fra en port på svitsjen, f.eks eksternt trådløst nettverkskort? Hva trenger jeg av ekstra utstyr for å få den trådløse på nett? Spesielle hensyn å ta i forhold til oppsett/konfig osv.? Og samtidig... hva er aksesspunkt kontra ruter/basestasjon? Noen som har et forløsende tips Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Hvis du kjøper en trådløs router som erstatter switchen, vil den ha samme funksjon som switchen, pluss at den oppretter et trådløst nettverk. Endret 9. november 2005 av Bruun Lenke til kommentar
Aldebaran_ Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Har tre maskiner kablet i LAN via svitsj. Skal rigge ny maskin i annet rom ca 30 meter unna de andre. Tenker å bruke trådløst nettverk til denne. Kan jeg koble noe trådløst fra en port på svitsjen, f.eks eksternt trådløst nettverkskort? Hva trenger jeg av ekstra utstyr for å få den trådløse på nett? Spesielle hensyn å ta i forhold til oppsett/konfig osv.? Og samtidig... hva er aksesspunkt kontra ruter/basestasjon? Noen som har et forløsende tips 5127002[/snapback] Det kan jeg sikkert gjøre, men har jo ruter innebygd sammen med MoDemet (Speedtouch 510). Derfor bruker jeg svitsj og ønsker å beholde det som er bra og stabilt og heller tilføye istedet. Hva blir det da? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Det kan jeg sikkert gjøre, men har jo ruter innebygd sammen med MoDemet (Speedtouch 510). Derfor bruker jeg svitsj og ønsker å beholde det som er bra og stabilt og heller tilføye istedet. Hva blir det da? 5127060[/snapback] Da kjøper du ett reint aksesspunkt som du kobler rett i switchen du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå