olefiver Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Ikke for å klage på at folk ikke følger med(eller kanskje litt dårlig emnetittel?) men tråden heter Teoretisk fysikk-eksperiment, ikke praktisk.Altså, vi bare tenker oss at vi har en kg dynamitt, og en betongblokk på 10x10m, eller en postkasse med luftehull 5138086[/snapback] Bare for å oppsummere: Vi har 1 (et) kilogram dynamitt og 1 (en) betong kube på (10x10x10)meter. Jeg tar ikke feil nå? Vel, det jeg lurer på er: Hvor tykk er betongen? Er ikke det vesentlig for det teoretiske eksperimentet? Og like vesentlig for postkassen? Dessuten lurer jeg på materialvalget i postkassen. Har jeg forstått det riktig at du har tenkt til å lage en betongpostkasse? kewl Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Betongpostkasser er ikke noe nytt, omenn poå en litt annen måte... Historien slik jeg hørte den, var at en kar i USA var plaget over at postkassen til stadighet ble knust av folk som kjørt forbi med et balltre ut av vinduet. Vår helt gjorde det han mente var det eneste fornuftige, og fylt postkassen med betong. Akkurat her blir historien litt uklar, men noen hevder at fyren med balltreet la igjen hele armen på fortauet. Postkasse av betong pluss dynamitt blir vel det en på fagspråket kaller overkill. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 *snip* 5201885[/snapback] Her skal den bare deles, ikke nødvendigvis tusen biter. Bare for å oppsummere: Vi har 1 (et) kilogram dynamitt og 1 (en) betong kube på (10x10x10)meter. Jeg tar ikke feil nå? Vel, det jeg lurer på er: Hvor tykk er betongen? Er ikke det vesentlig for det teoretiske eksperimentet? Og like vesentlig for postkassen? Dessuten lurer jeg på materialvalget i postkassen. Har jeg forstått det riktig at du har tenkt til å lage en betongpostkasse? kewl Jeg prater om 10x10m med massiv betong. Ikkeno hulrom, ikkeno knussel (eller porøs slik som stratos er). Postkasse av betong pluss dynamitt blir vel det en på fagspråket kaller overkill. kanskje det, men hadde vært morro og lagd en postkasse som hadde større sjans for å overleve en thunder king enn de du kjøper på posten for 399,- Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 For vitenskapens skyld kan du lage to postkasser; en i vanlig betong og en i armert betong og måle effekten/skadene opp mot hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå