Gå til innhold

Boote linux fra USB penn.

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en guide om hvordan man får Knoppix live CD, til å kunne boote på en usb penn? Eventuelt en annen linux live cd..

Jeg har lest denne guiden: http://rz-obrian.rz.uni-karlsruhe.de/knoppix-usb/

men jeg forstod ikke den så godt..

Det jeg ønsker er å kunne forandre instillinger etter at linux er bootet fra usb penn, og at disse blir lagret.

Er dette mulig?

Takker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet om en guide om hvordan man får Knoppix live CD, til å kunne boote på en usb penn? Eventuelt en annen linux live cd..

Jeg har lest denne guiden: http://rz-obrian.rz.uni-karlsruhe.de/knoppix-usb/

men jeg forstod ikke den så godt..

Det jeg ønsker er å kunne forandre instillinger etter at linux er bootet fra usb penn, og at disse blir lagret.

Er dette mulig?

Takker for svar på forhånd.

5126924[/snapback]

Jeg har gjort noe a'la dette.. Det jeg gjorde var å bruke denne howtoen for å lage et litt mindre image (fjerna sånt tull som KDE og slikt :p), pluss en del andre forandringer sånn at ting ble sånn jeg liker det, og så har jeg kjørt inn grub på minnepinnen, og det funker gullfint..

Lenke til kommentar

Puppylinux kan anbefales for et slikt prosjekt. Live-cden er på 57MB, er komplett med det meste som trengs av applikasjoner, og kan enkelt installeres på en USB-penn ved hjelp av en innebygget wizard/script

Mission Statement

* Puppy will easily install to USB, Zip or hard drive media.

* Booting from CD, Puppy will load totally into RAM so that the CD drive is then free for other purposes.

* Booting from CD, Puppy can save everything back to the CD, no need for a hard drive.

* Booting from USB, Puppy will greatly minimise writes, to extend the life of Flash devices indefinitely.

* Puppy will be extremely friendly for Linux newbies.

* Puppy will boot up and run extraordinarily fast.

* Puppy will have all the applications needed for daily use.

* Puppy will just work, no hassles.

* Puppy will breathe new life into old PCs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...