lene22 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hei! Frustrasjonen er stor til tider - på min maskin klarer ikke Studio 8 å gjenkjenne DVD brenneren og dermed kan jeg ikke brenne direkte til DVD. Har prøvd å velge alternativet: "Create disk content - but don't burn" og det fungerer fint når jeg har video uten menu. Da går jeg inn i Nero etterpå og velger Brenn DVD video : legger filene i TS_Video mappen og brenner. Det funker fint. MEN - når jeg har en video med menu og vil brenne denne i etterkant i Nero - så kan jeg ikke få det til. Da trodde jeg Studio skulle lage en DVD image - som jeg kunne brenne i Nero. Men når jeg går gjennom rendring og create disk i Studio (har valgt: "Create disk content - but don't burn" ) - så får jeg fortsatt TS_Video, TS_Audio + flere mapper (blant annet Menu) - men altså ikke en samlet fil som kan brennes som en image i Nero. Er det noen som kan hjelpe ? Event. vet noen tips på hvordan jeg kan få Studio til å gjenkjenne DVD brenneren min slik at den kan brenne direkte. Det hadde jo vært det beste! Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 En litt komplisert og tungvindt løsning kanskje, men hva med å laste ned DVD Shrink og bruke dette til å lage et image av Studio 8-filene som du får når du velger "Create disk..."? Dette imaget kan du jo brenne ut med Nero etterpå. Dette er riktignok bare et skudd fra hoften, og det er ikke sikkert at det går, men jeg mener at det bør gjøre det, og det skader jo ikke å prøve (DVD Shrink er freeware, og det er bare å avinstallere om det ikke går). Lykke til i hvert fall! Lenke til kommentar
lene22 Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 En litt komplisert og tungvindt løsning kanskje, men hva med å laste ned DVD Shrink og bruke dette til å lage et image av Studio 8-filene som du får når du velger "Create disk..."? Dette imaget kan du jo brenne ut med Nero etterpå. Dette er riktignok bare et skudd fra hoften, og det er ikke sikkert at det går, men jeg mener at det bør gjøre det, og det skader jo ikke å prøve (DVD Shrink er freeware, og det er bare å avinstallere om det ikke går). Lykke til i hvert fall! 5126920[/snapback] Takk for tips! Jeg skal i alle fall gjøre et forsøk! Er rimelig lei av å bruke så mye tid og krefter på å få filmen ut på DVD (har jo allerede brukt utallige timer på å redigere.... - men det er jo tross alt morro) Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 En litt komplisert og tungvindt løsning kanskje, men hva med å laste ned DVD Shrink og bruke dette til å lage et image av Studio 8-filene som du får når du velger "Create disk..."? Dette imaget kan du jo brenne ut med Nero etterpå. Dette er riktignok bare et skudd fra hoften, og det er ikke sikkert at det går, men jeg mener at det bør gjøre det, og det skader jo ikke å prøve (DVD Shrink er freeware, og det er bare å avinstallere om det ikke går). Lykke til i hvert fall! 5126920[/snapback] Takk for tips! Jeg skal i alle fall gjøre et forsøk! Er rimelig lei av å bruke så mye tid og krefter på å få filmen ut på DVD (har jo allerede brukt utallige timer på å redigere.... - men det er jo tross alt morro) 5127028[/snapback] Hehe, jeg skjønner frustrasjonen. Personlig har jeg ikke en gang kommet så langt at jeg har fått til å lage menyer i Studio (kjøpte videokamera i sommer), så kanskje du kan hjelpe meg litt der når den tid kommer Lenke til kommentar
lene22 Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 hei Menyer i Studio er veldig enkelt - de har ferdigsatte menyer som en velger og kan redigere tekst på og så kan en sette Chapters der en selv ønsker. Greit og enkelt - jeg har ikke eksperimentert mye med det enda - men til mitt enkle bruk er det i alle fall fint. Men - kan du fortelle meg hvordan jeg skal lage image av filene i DVD Shrink ?? Har nå lastet ned programmet - men jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle gå frem ? Har du gjort det selv ? Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) hei Menyer i Studio er veldig enkelt - de har ferdigsatte menyer som en velger og kan redigere tekst på og så kan en sette Chapters der en selv ønsker. Greit og enkelt - jeg har ikke eksperimentert mye med det enda - men til mitt enkle bruk er det i alle fall fint. Men - kan du fortelle meg hvordan jeg skal lage image av filene i DVD Shrink ?? Har nå lastet ned programmet - men jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle gå frem ? Har du gjort det selv ? 5127074[/snapback] Hmm...har typisk nok ingen dvd foran meg her og nå, så jeg får ikke testet, men er det ikke bare å trykke på Backup!-knappen da, og følge menyene der? Mener du kan velge om du vil brenne til DVD direkte eller med Nero, eller om du vil lagre som image. Er vel forsåvidt like greit å bare brenne med en gang kanskje? EDIT: Fant denne lille guiden... http://www.dvdr-digest.com/articles/23_5.html#burn Endret 9. november 2005 av Jungel Lenke til kommentar
lene22 Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Men - kan du fortelle meg hvordan jeg skal lage image av filene i DVD Shrink ?? Har nå lastet ned programmet - men jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle gå frem ? Har du gjort det selv ? 5127074[/snapback] Hmm...har typisk nok ingen dvd foran meg her og nå, så jeg får ikke testet, men er det ikke bare å trykke på Backup!-knappen da, og følge menyene der? Mener du kan velge om du vil brenne til DVD direkte eller med Nero, eller om du vil lagre som image. Er vel forsåvidt like greit å bare brenne med en gang kanskje? EDIT: Fant denne lille guiden... http://www.dvdr-digest.com/articles/23_5.html#burn 5127110[/snapback] tja...enten er jeg treig eller.... Takk for guide. Mitt "problem" er jo at jeg har en DVDfolder på maskinen min - med diverse underfoldere (DVDTemp, Menues, mpi, Video_ts, vmgm og vts_1). Hvordan skal jeg få inn disse filene i DVD Shrink ? Jeg prøver meg på: Open Files. Leter meg fram til DVD folderen på harddisken - men får feilmelding: "Invalid DVD navigation structure"...så jeg får ikke inn filene mine i DVD Shrink...og da nytter det ikke med alle slagt råd og tips på hva jeg skal gjøre videre ... .... (visste ikke at det var SÅ mange hindringer på å komme i mål med videoredigering...) Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hmm... Da må jeg nok melde pass, i og med at jeg ikke får testet ut dette selv. Men når jeg tenker meg om så mener jeg da å huske at jeg har laget image-filer av Studio 9-prosjekter i hvert fall... Altså fått ut fiks ferdige iso-filer som jeg har kunnet brenne i Nero. Kan ikke helt tenke meg at noe så grunnleggende ble introdusert først i Studio 9? Får se nærmere på det når jeg kommer hjem i kveld, og se om jeg finner ut noe, i tilfelle du ikke har fått noen mer informative svar innen den tid Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hei, Hvet ikke hva du gjør galt men jeg har brukt studio i snart 3 år og har ikke hatt hatt prob. med å brenne dvd image. Men jeg har noen tips som du kan sjekke. Sjekk at du har linket til meny (Chapters) sjekk så ved create movie der ser du på grafen hvor mange min. du har brukt og hvor mye som er ledig. His du ikke hart linket hvil du se at du har brukt 0 min. og da funker ikke filmen Hvis du har gjort dette riktig er det ikke noe prob. å brenne i nero Lenke til kommentar
lene22 Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Hei, Hvet ikke hva du gjør galt men jeg har brukt studio i snart 3 år og har ikke hatt hatt prob. med å brenne dvd image. Men jeg har noen tips som du kan sjekke. Sjekk at du har linket til meny (Chapters) sjekk så ved create movie der ser du på grafen hvor mange min. du har brukt og hvor mye som er ledig. His du ikke hart linket hvil du se at du har brukt 0 min. og da funker ikke filmen Hvis du har gjort dette riktig er det ikke noe prob. å brenne i nero 5127440[/snapback] Når du sier at du ikke har hatt problemer med å brenne DVD image - har du da brent direkte fra Studio ? Jeg har nemlig en maskin på jobb som klarer helt fint å brenne både video med og uten menyer fra Studio direkte til DVD. Problemet på min maskin hjemme er at Studio ikke finner DVD brenneren - og dermed har jeg prøvd å gå via "Create disk content - but don't burn" valget. For så å brenne de i Nero. Jeg har sjekket punktene som du nevnte....det er link mellom meny og chapters og det viser ant. min brukt/ledig plass. Hvis du har en film med menyer og bruker "Create disk content- but don't burn" valget - hvordan gjør du da i Nero når du brenner det? Kopierer du kun over Video_ts filene til Video_ts mappen i Nero (Brenne en DVD video - option ) ? Eller får du frem et ferdi iso-image som du brenner på DVD i Nero ? Jeg forventer at Studio lager et Iso image som jeg så skal brenne i Nero - men jeg får som nevnt en DVD katalog med diverse undermapper (Menues, Video_ts, osv - se innlegg over) . Takker for alle som kan hjelpe.... Lenke til kommentar
lene22 Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Hmm... Da må jeg nok melde pass, i og med at jeg ikke får testet ut dette selv. Men når jeg tenker meg om så mener jeg da å huske at jeg har laget image-filer av Studio 9-prosjekter i hvert fall... Altså fått ut fiks ferdige iso-filer som jeg har kunnet brenne i Nero. Kan ikke helt tenke meg at noe så grunnleggende ble introdusert først i Studio 9? Får se nærmere på det når jeg kommer hjem i kveld, og se om jeg finner ut noe, i tilfelle du ikke har fått noen mer informative svar innen den tid 5127431[/snapback] Fint om du gir tilbakemelding om du finner ut av noe.. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hei, Hvet ikke hva du gjør galt men jeg har brukt studio i snart 3 år og har ikke hatt hatt prob. med å brenne dvd image. Men jeg har noen tips som du kan sjekke. Sjekk at du har linket til meny (Chapters) sjekk så ved create movie der ser du på grafen hvor mange min. du har brukt og hvor mye som er ledig. His du ikke hart linket hvil du se at du har brukt 0 min. og da funker ikke filmen Hvis du har gjort dette riktig er det ikke noe prob. å brenne i nero 5127440[/snapback] Når du sier at du ikke har hatt problemer med å brenne DVD image - har du da brent direkte fra Studio ? Jeg har nemlig en maskin på jobb som klarer helt fint å brenne både video med og uten menyer fra Studio direkte til DVD. Problemet på min maskin hjemme er at Studio ikke finner DVD brenneren - og dermed har jeg prøvd å gå via "Create disk content - but don't burn" valget. For så å brenne de i Nero. Jeg har sjekket punktene som du nevnte....det er link mellom meny og chapters og det viser ant. min brukt/ledig plass. Hvis du har en film med menyer og bruker "Create disk content- but don't burn" valget - hvordan gjør du da i Nero når du brenner det? Kopierer du kun over Video_ts filene til Video_ts mappen i Nero (Brenne en DVD video - option ) ? Eller får du frem et ferdi iso-image som du brenner på DVD i Nero ? Jeg forventer at Studio lager et Iso image som jeg så skal brenne i Nero - men jeg får som nevnt en DVD katalog med diverse undermapper (Menues, Video_ts, osv - se innlegg over) . Takker for alle som kan hjelpe.... 5127721[/snapback] Hei igjen. Jo jeg bare tar filene som studio har laget i video ts mappa og brenner disse med nero og det funker hver gang. (etter som jeg forstår lager ikke studio noen image fil) Lenke til kommentar
lene22 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Hei, Hvet ikke hva du gjør galt men jeg har brukt studio i snart 3 år og har ikke hatt hatt prob. med å brenne dvd image. Men jeg har noen tips som du kan sjekke. Sjekk at du har linket til meny (Chapters) sjekk så ved create movie der ser du på grafen hvor mange min. du har brukt og hvor mye som er ledig. His du ikke hart linket hvil du se at du har brukt 0 min. og da funker ikke filmen Hvis du har gjort dette riktig er det ikke noe prob. å brenne i nero 5127440[/snapback] Når du sier at du ikke har hatt problemer med å brenne DVD image - har du da brent direkte fra Studio ? Jeg har nemlig en maskin på jobb som klarer helt fint å brenne både video med og uten menyer fra Studio direkte til DVD. Problemet på min maskin hjemme er at Studio ikke finner DVD brenneren - og dermed har jeg prøvd å gå via "Create disk content - but don't burn" valget. For så å brenne de i Nero. Jeg har sjekket punktene som du nevnte....det er link mellom meny og chapters og det viser ant. min brukt/ledig plass. Hvis du har en film med menyer og bruker "Create disk content- but don't burn" valget - hvordan gjør du da i Nero når du brenner det? Kopierer du kun over Video_ts filene til Video_ts mappen i Nero (Brenne en DVD video - option ) ? Eller får du frem et ferdi iso-image som du brenner på DVD i Nero ? Jeg forventer at Studio lager et Iso image som jeg så skal brenne i Nero - men jeg får som nevnt en DVD katalog med diverse undermapper (Menues, Video_ts, osv - se innlegg over) . Takker for alle som kan hjelpe.... 5127721[/snapback] Hei igjen. Jo jeg bare tar filene som studio har laget i video ts mappa og brenner disse med nero og det funker hver gang. (etter som jeg forstår lager ikke studio noen image fil) 5132854[/snapback] ok - takk for svar! Jeg får prøve igjen! Prøvde dette en gang hjemme men mener at menyen ikke om med den gangen...men det kan hende jeg tar feil. Da vet jeg i alle fall at jeg ikke skal forvente meg en Iso fil fra Studio - og bare det tar meg et godt skritt i rett retning. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
moviemaker77 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hei Kan du ikke lage en MPEG1 eller MPEG2 fil av den videoen du skal ha brent på dvd. Eventuellt kan du lage en AVI fil. Deretter åpner du NERO og kan da brenne filen. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hei Kan du ikke lage en MPEG1 eller MPEG2 fil av den videoen du skal ha brent på dvd. Eventuellt kan du lage en AVI fil. Deretter åpner du NERO og kan da brenne filen. 5134361[/snapback] På en annen side, da ryker jo menyene, som var et stort poeng her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå