Eijnar Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) ............................ Endret 9. november 2005 av ZinnX Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Løs denne likningen: 2-x/3=3+x/3 x=-3/2 = -1,5 Og denne: x/6-1/2(x-1/3)=x-1/3 x= 3/8 Endret 9. november 2005 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 (endret) ..................... Endret 9. november 2005 av ZinnX Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Takk Så en ny oppg.: En bonde hadde tre barn. Han bestemte at den eldste skulle arve 2/5 av dyra, den mellomste 1/3 av dyra og den yngste resten. a) Hvor stor del arvet den yngste? elste E=2/5 mellomste M=1/3 yngste Y=1-E-M= 1-2/5 -1/3 = 4/15 b) Hvor mange dyr var det på gården når den yngste arvet 12 dyr? Y=12 4x/15 = 12 4x=180 x=45 Helst med utregning! Noen som tar denne? Lenke til kommentar
cfg Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 jeg skal av og si ifra til læreren vår om dette >.< Jeg tok de oppgavene uten hjelp så nå blir det bank Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 He he he. Har jeg vært slem nå? Jeg har jo tross alt hjulpet til med juks. Med tanke på at dere fikk bruke PC under prøven og tatt spørsmålenes vanskelighetsgrad i betraktning tror jeg ikke læreren deres tar denne prøven svært alvorlig. Lenke til kommentar
cfg Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 O.o Dette er en X matte prøve bare du som er smart :| Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hmm. . . . Betyr det at dette var en prøve på en videregående skole? Jeg tenkte tidlig ungdomskole jeg. Det er tydeligvis en stund siden jeg regnet slike oppgaver. Vel dette er ris til egen bak for læreren deres når han/hun tillater bruk av PC under prøver og samtidlig stiller så banale spørsmål. Hils og si at han/hun skal skamme seg og at det er nettopp slikt som fører til den kontinuerlig forverrede tilgangen til personer med adekvat kunnskap om realfag. Tommelen opp til ZinnX for å ha tenkt nytenkende og for å ha vist at han har tilpasset seg IKT samfunnet. Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Enig der Dr.Ittsekk. Når han tillater PC-bruk under en prøve så må man jo regne med at man bruker denne muligheten... Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Enig der Dr.Ittsekk. Når han tillater PC-bruk under en prøve så må man jo regne med at man bruker denne muligheten... 5127285[/snapback] Ja du får ta det opp med ham og si at det er alt for enkelt å jukse. Vis gjerne til denne tråden. Lenke til kommentar
cfg Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hehe jeg tjente en cola på det (All Hail PrntScrn) Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hehe jeg tjente en cola på det (All Hail PrntScrn) 5133087[/snapback] Da er vel alle fornøyde tipper jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå