Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf IV -00 mod tdi "spezial"

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått importert min Golf Iv fra tyskland, og det ser ut som det ikke er alarm montert. :cry:

Det er fj.bet.sentrallås, og på låsepinnen er det et lite rødt lys som blinker i ny og ne. men jeg finner ingen sensor, så er det mulig at det er en alarm som bare uler når noe knuses eller er det rett og en "dummy"? Hvordan sjekker jeg det i så fall?

:wallbash:

Hvis det ikke er fabrikkmontert alarm;

det er fj.betjent sentrallås og elektriske vinduer, er det noen som vet om det er mulig å montere en alarm i tillegg til dette? Jeg er selvfølgelig ikke interessert i å ha bøttevis med kontroller, så at alarmen slår seg av og på med den originale fj.kontrollen til golfen er det jeg er ute etter.

håper noen av dere har snøring på dette, for det har ikke jeg og er veldig skeptisk til å ha bilen parkert midt i oslo sentrum uten å vite om det er alarm på den...

:sleep:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På min A6 er det "original alarm" iallefall - Denne har en knapp ved førerdøra der du kan slå av og på kupesensoren - hvis denne står på er det enkelt å sjekke om den virker - bare få noen til å låse deg inne i bilen og fekt litt med armer og bein der inne :)

5126812[/snapback]

hehe... takk for svaret, skal prøve det i ettermiddag... tror naboene skal få seg en god latter... :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ingen funksjon i bilen om jeg veiver som en idiot hverftall... naboene trodde imidlertid at det hadde rablet for meg. :blush:

men det får være dem's sak... :dontgetit:

er det noen som har peiling på om det kan monteres en Defa-alarm eller lignende som "synkroniseres" med den fjernbetjente sentrallåsen?

:no:

Lenke til kommentar

Jeg har en 99 Audi, med samme originale blinkende lys (der låsepinnen er på mange biler). Den blinker når bilen er låst. Jeg har ingen alarm som jeg vet om, men et blinkende lys som ser "proft" ut skremmer nok mange tyver tenker jeg!

*Følge med på tråden, ønsker kanskje alarm jeg også på original fjernkontroll*

Forresten, etter å ha lest hele manualen på tysk, et språk jeg aldeles IKKE kan, fant jeg ut noe morsomt: hold inne "lås opp" på fjernkontrollen i mer enn 2 sekunder, så åpner vinduene seg. Samme med "lås igjen"-knappen, de lukker seg.

Lenke til kommentar
For og teste alarmen, Lås bilen også sitter du inni og åpner panseret...

Det likte i allefall ikkje min VW Bora 2000 mod.

5179173[/snapback]

for å si det sånn, det gjorde ikke min golf heller! hadde egentlig antatt at det ikke var noen alarm, så hjertestoppet var ikke veldig langt unna!

men fant jo hvertfall ut at jeg har alarm da. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...