Ozelot Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Heisann! Sitter på jobb og har det gøy med excel og har funnet ut en måte å hente tekst fra et annet dokument. Det jeg lurer på, er om jeg da kan bruke to excel-dokumenter som en slags "chatte-kanal" via internett. Noen som har prøvd dette i praksis ? Jeg spør ikke om hvilke koder jeg skal bruke mtp. excel, men om det i praksis vil fungere over et nettverk(internett) , bare så ingen moderator flytter\stenger denne tråden på feil grunnlag. Endret 9. november 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Heisann! Sitter på jobb og har det gøy med excel og har funnet ut en måte å hente tekst fra et annet dokument. Det jeg lurer på, er om jeg da kan bruke to excel-dokumenter som en slags "chatte-kanal" via internett. Noen som har prøvd dette i praksis ? Jeg spør ikke om hvilke koder jeg skal bruke mtp. excel, men om det i praksis vil fungere over et nettverk(internett) , bare så ingen moderator flytter\stenger denne tråden på feil grunnlag. 5126628[/snapback] Det skal vel være mulig. Excel bruker DDE som er en forløper til dagens com, ole og opc. For at det skal fungere over nett og har xp må du ha xp pro. xp home støtter ikke netDDE som du må bruke. Det er heller ikke helt triviellt å sette opp koblingen. Man må ha rettigheter både på maskin og pr. bruker for å kunne skrive til den andre maskinen. Tror nok andre løsninger er bedre egnet. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Joda, men jeg tenkte noe mer i retning av at jeg kan ha et dokument på pc`en hjemme hvor jeg skriver ting(f.eks. juleønsker) og imens kan resten av familien sitte hjemme seg selv og titte på et annet dokument og få opp det jeg skriver. Hvordan vil dette virke på tynn-klienter ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå