helges Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Brutteren har kjøpt seg data med GForce 4 Ti 4200 128 ram, og egen kjølevifte på kortet. Viften bråker imidlertid så jævlig at det er plagsomt å ha på maskinen, og han lurer på om det er normalt?? Viften går også hele tiden, skal det ikke være noe slags termostat på slike greier? Jeg foreslo å nappe ut strømforsyningen til vifta og kjøre kortet uten kjøling, varer sikkert maskinens levetid likevel. Eller hur? Du får komme med noen gode tips. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Det går ikke bare å fjerne viften, det blir altfor varmt. Slike småvifter er alltid et problem, de begynner å bråke før eller siden uansett. Jeg satte en større vifte på en brakett slik at den blåser inn på grafikk-kortet, dermed kunne jeg trygt koble vekk den lille. Du kan da velge en veldig stillegående vifte. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Det er normalt, Viften skal gå hele tiden, Om du napper ut ledningen til viften vil du få en ustabil pc. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Quote: Den 2002-08-27 10:39, helges skrev:Brutteren har kjøpt seg data med GForce 4 Ti 4200 128 ram, og egen kjølevifte på kortet. Viften bråker imidlertid så jævlig at det er plagsomt å ha på maskinen, og han lurer på om det er normalt?? Det er dessverre endel GF4-baserte kort som bråker noe aldeles forderdelig. Det er derimot en forholdsvis enkel sak å gjøre noe med dette, ta f.eks. en titt her. Lenke til kommentar
Supradog Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Det som kan bli gøy er støyen fra radeon 9700 kortene, anandtech har en liten oversikt over støyen fra viftene som de forskjellige produsentene har montert på, tror nok vannljøling av gpu er ganske aktuelt bare for å slippe støyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå