Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC Allergisk mot P2P/Torrent/Etc.


Anbefalte innlegg

Jeg har fått et merkelig problem.. Husker ikke nøyaktig når det startet.. men det er vel noen måneder siden..

Jeg kan laste ned helt vanlige downloads helt fint, 1mb eller 1gb spiller ingen rolle.

Men hvis jeg prøver å bruke Limewire, eMule, DC++, Azuerus, Bit Torrent, Blizzards egne download program for WoW patcher, videoklipp osv.

 

Av en eller annen grunn klikker ting etter en kort stund. Jeg får kanskje lastet ned 1mb eller kanskje hele 100mb. Men så struper den all kontakt utgående eller inngående. Og programmer fryser ofte. Jeg får lukket Internet Explorer og slikt, men det som ofte henger opp er IRC klienter, download programmer, ventrilo osv. (Programmer som krever konstant internett tilgang?)

Og får å fikse det må jeg som regel alltid reboote maskina.'

 

(Det jeg har er en amd 64 med windows xp installert om det har noe å si. Trenger du mer informasjon så bare spør.)

 

Jeg skjønner virkelig ikke hva som er galt, jeg prøvde å bruke et program som Netlimiter men det hadde ikke noe å si, så det er tydeligvis noe med selve maskina som gjør det. Og som sagt fungerer Alt annet helt fint.

 

 

Takker på forhånd for all hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann... du bruker vel ikke tilfeldigvis en D-link router...?

5133277[/snapback]

 

 

 

Nei.. Eneste jeg har hatt av router kobla på var en Jensen Broudband Router II i noen dager rundt en måned siden.. men nå står pc'n koblet direkte mot adsl modemet (Noe Alcatel Home Touch greier.. men den har funka helt greit i 2 år eller.no.. dette som har skjedd nå er "nytt"..)

Lenke til kommentar
ok.. hadde et liknende problem før, men da var det routern som hang seg. Du har kjørt antivirus og adaware eller liknende spyware programmer...? Vet ikke om noe annet lurt å sjekke... beklager :(

5137157[/snapback]

 

 

Har nok det ja.. :)

 

Kanskje RIAA etc hacker seg inn på pc'r verden over for å hindre at folk skal bruke fildelingsprogrammer.. :)

Lenke til kommentar

Dette blir da nærmest en bump... Men er det ingen i det hele tatt som har noen som helst ide om hva som kan være grunnen til dette? Det er utrolig irriterende.Spesielt når ting som Blizzard kun har sine patcher/filmklipp osv tilgjengelig via deres eget download program og maskina mi krasjer når jeg bruker det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siste bump..

 

Er altså ingen som har noe peil?

 

 

(har planer om å få kjøpt meg en ny hard disk fordi jeg har ikke plass til ting lengre, så får flytte over ting jeg vil spare og ta helt ny reinstall på denne disken.. forhåpentligvis fikser det saken.. Men kan ta litt tid før jeg har penger til overs (juletid, fyllt med gavekjøpere og fattige folk) så gjerne kom med ideer..)

Lenke til kommentar
Du har vel ikke et kontroller kort koblet på noen av diskene?

F.eks sata kontroller kort?

5193619[/snapback]

 

 

 

For å være helt ærlig.. så vet jeg ikke. Er ikke ekspert på området.. Men det hørtes kjent ut.. så jeg tok en titt med Everest Home Edition og fant disse 3 under "Windows Lagring" på rapporten:

 

NVIDIA NForce 3 SPP Parallel ATA Controller

ITE IT8212 ATA RAID Controller

Silicon Image SiI 3512 SATARaid Controller

 

 

Windows Enheter:

SCSI and RAID controllers:

ITE IT8212 ATA RAID Controller 1.7.1.9

Silicon Image SiI 3512 SATARaid Controller 1.0.0.33

 

 

osv ser jeg flere steder hvor det nevnes ATA og controller.. men vil ikke ramse opp for mye her.. er sikkert ikke noe som er viktig heller. Sikkert i hovedsak bare de samme enhetene under andre navn osv..

 

vet ikke om dette hjelper noe. Men skal også nevnes at jeg ikke har rørt noen slike innstillinger eller.no slikt siden jeg satte pc'n opp 1.5 år+ siden eller.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...