Bone Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hei! Hadde egentlig bare et lite(?) spørsmål; Jeg ser ofte at det blir spurt om hjelp til å sette sammen en "spille-pc", og "skole/jobb/annet/etc" (="hjemme") -pc her.. Hva prioriterer dere når det blir spurt om en Spille-PC til 12k, mot for en Hjemme-PC til 12k. Hva bytter dere ut til de forskjellige PC'ene? Bedre grafikkort og AMD til "spille-pc'n", og Intel og dual-core til "hjemme-pc'n" ? ..eller? Grunnen til at jeg spør, er (så sant du ikke spør etter en video-redigerings-maskin); Så lenge du får en "Spille -PC" til 12k, må den vel være bra nok til 'det andre', også?! Jeg mener; Holder den til spilling, så holder den til Word og Excel og generell Internet-smurfing?! ..man burde nesten uansett forbruk spurt etter en spille pc til så og så mange tusen, så fikk man liksom i "pose og sekk".. Eller tar jeg helt feil nå? hmm.. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 er ofte mye av det samme som går igjen ja men ofte prioriterer man mer støysvake løsninger på hjemme pc fronten, mens man kanskje prioriterer mer ytelse på spille pc fronten. men er som sagt veldig enig, det går veldig mye av det samme på det begge når folk setter opp forskjellige oppsett Lenke til kommentar
volcomer Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Er vel en del ekstrautstyr som blir med på hjemmePCer som ikke en spill PC har noe bruk for. Printer, ekstra harddisk, muligens programvare osv. Man roer ned speccsa på maskina litt og putter heller "mer" i den. Spør du etter en spille PC her får du akkurat det. Hardware som er kraftig og vil definnetivt funke som hjemme PC også, men uten allt ekstra stæsjet. En mer spartansk versjon kan du si. Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Dette kan være forskjellen: SPILL: Dyr CPU, dyrt grafikkort, masse vifter, billig printer, medium skjerm. JOBB: Medium CPU, billig grafikkort, stille vifter, dyr skjerm, bedre printer. Min anbefaling dersom du ikke skal spille: Legg minst halve budsjettet i skjermen. Den blir aldri bra nok.. Lenke til kommentar
BehersK Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Gaming PCer er en litt røffere PC, som yter mer, og har kraftigere deler. Hjemme PCer er en litt elegantere PC, som har middels ytelse, og har middels deler. De har og mye ekstra utstyr. Etter min mening da. Men finnes jo mange elegante gaming PCer, men de som har en kontor PC vil jo gjerne han en stil ren PC. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Det er nok sant som dere sier.. Men, Printer går sjelden (som jeg har sett) inn i dette budsjettet.. Men.. "medium skjerm" til spill?? Lenke til kommentar
storken Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) crt skjerm forever sier jeg. er 10gamger bedre og 5 ganger billigere det er ingen som kjøper hjemmepc til 12k for word ecxel(?) og surfing. men så har jo de fleste famillier unger så da trenger du bra skjermkort, bra prosessor,flatskjerm for kona, osv Endret 9. november 2005 av storken Lenke til kommentar
BehersK Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 LCD skjermer blir bedre og bedre per dag og de er rett og slett ikke dårlige for gaming. Anbefaler LCD skjerm til gaming jeg. Har det, og anbefaler det. Lenke til kommentar
storken Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) LCD skjermer blir bedre og bedre per dag og de er rett og slett ikke dårlige for gaming.Anbefaler LCD skjerm til gaming jeg. Har det, og anbefaler det. 5128590[/snapback] jeg anbefaler det ikke selv om de blir bedre så har de ikke: * like god fargegjengivelse som crt * like god ms som crt * like god kontrast som crt * like god oppløsning som crt * like god levetid som crt slå den! Endret 9. november 2005 av storken Lenke til kommentar
BehersK Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 For å si det slik : Det jeg har sett er at 'gamle' gamere, som har gamet en tid, og har hatt gammel PC er redd for en fuckings forandring innen skjerm, og hører på mot-LCD folk, og derfor velger CRT. Vel ikke vet jeg, men når jeg reiser på LAN, så kommer jeg der med en liten sekk med skjerm/tastatur/mus/kabler og holder PCen i hendene. De andre kommer der med samme sekken, med PCen i hendene, MEN de må ut igjenn og hente den fuckings CRTen! Slå den du Det jeg egentlig ville si var : Jeg syns det er smak og behag. Jeg merker ikke akkurat mye forskjell fra CRT til LCD skjerm. Har selv LCD skjerm, som sagt, og elsker den. Syns selv at CRT skjermer er rett og slett utdatert. Store stygge skjermer. Tror egentlig dette gikk over strek og herved avslutter jeg. No offence, dette er ikke ment mot deg Lenke til kommentar
storken Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 det skal jo komme en ny type crt eller ikke akkurat crt men SDS eller SDT eller noe sånt heter teknologien. den skal være flat og ha spes. til en crt og en sånn skal jeg ha meg. men du må innrømme at farger er bedre på en crt? Lenke til kommentar
BehersK Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Nja, det er ikke slik jeg bryr meg noe spesielt om. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hva prioriterer dere når det blir spurt om en Spille-PC til 12k, mot for en Hjemme-PC til 12k. Hva bytter dere ut til de forskjellige PC'ene? 5126498[/snapback] Hvis jeg tar utgangspunkt i en spillePC og skal gjøre endringer for at den skal passe til hjemmebruk så vil jeg først og fremst anbefale å gå ned på sluttprisen fordi det er som regel overkill å kjøpe en kraftig hjemmePC. Jeg kunne f.eks fjernet skjermkortet og byttet hovedkort med ett som har integrert skjermkort. Videre ville jeg spurt om behovet for lydkvalitet (og dermed bra lydkort og høytalere), og om behovet for lagringskapasitet (musikk og film), behovet for TV-kort, trådløst nett, osv. LCDskjerm ville jeg ikke undervurdert på hverken spillePCen eller hjemmePCen, men valgt litt annerledes. Dvs. fokus på lav responstid for spilleskjermen og fokus på oppløsning, kontrast og sortnivå på en LCDskjerm til hjemmePC. Til spilling ville jeg valgt trådbasert mus (siden de bra trådløse er for dyre) mens til hjemmebruk ville jeg valgt trådløst. Oprisk i begge tilfeller. En hjemmePC bør vel også ha godt med medietaster på det trådløse tastaturet. HjemmePC'er kan ofte også med fordel byttes ut med bærbar PC for å få litt mer fleksibilitet. Jeg vil i begge tilfeller spørre hvor lenge det er sansynlig at eieren vil ha PCen for å legge en plan for oppgradering og fremtidig kompatibilitet. (f.eks 64bit vs. 32bit, DDR vs. DDR2, VGA vs. VGA+DVI, antall ledige minneplasser osv. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå