Prelude Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 er det noe jeg liker, så er det science fiction og nå når jeg har gått tomt for dei seriene jeg vanligvis følger med på, enten grunnet serie slutt, sesong pause eller rett og slett fordi neste episode ikke har vært på luften enda, så er jeg på jakt etter nye serier som kan være verdt å se. det jeg er på jakt etter er serier som Battlestar Galactica, Stargate SG1/Atlantis, Babylon 5, Star-Trek, Andromeda, Threshold, Farscape, Red Dwarf mm. det jeg IKKE er på jakt etter er serier som Charmed, Smallville, Lost eller andre lignende serier. noen forslag? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 TV2 kaller Angel en sci-fi-serie. Vel, jeg skal ikke uttale meg angående det, men det handler om demoner. Men så vidt jeg vet, går det ikke på TV for tiden. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 etter hva jeg har hørt så er Angel en spinoff serie fra Buffy og jeg misliker Buffy, trolig grunnet SMG komplexer. det er ett eller annet med henne som gir meg fnatt og da jeg fikk vite her en dag at hun skal spille som Alice i filmen Alice som er en filmatisering av spillet American McGee's Alice, knall spill btw, så ble resten av dagen min ruinert. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Vel, jo, det er en spin-off-serie med David Boreanaz. Om du misliker hele demontingen, så er nok ikke Angel en serie for deg. Men om det er SMG du misliker, så har hun vel bare hatt rundt tre gjesteroller i Angel. Kan jo for øvrig nevne Futurama (animasjonsserie tusen år fram i tid). Men sci-fi ... Hmmm ... Edit: Uff, for noen skrivefeil. Endret 9. november 2005 av DevN Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Dr Who! Sjefolainen serie. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Twilight Zone (1959-1964) Lost In Space (1965-1968) The Six Million Dollar Man (1973-1978) Buck Rogers in the 25th Century (1979-1981) Mystery Science Theater 3000 (1988-1999) V (1984-1985) Alien Nation (1989-1990) Lexx (1997-2002) Firefly (2002) og så videre... trådstarter kan jo se på denne listen. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Nå kjenner ikke jeg til alle de seriene du nevnte, men det virker som de fleste skjer i rommet. First Wave er på jorden, men den er en perfekt serie for sci-fi geeks. Og for alle andre som er interessert i en god serie Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 du har jo egentlig nevnt de store sci-fi seriene, har du sett alle STAR TREK seriene, selv syns jeg egentlig bare at TNG duger blant star trek seriene, og har nå 8 SG1 sesonger i hyllen, og nå kommer Altantis om noen dager, som jeg ikke har sett før, men må nesten kjøpe den for å se. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg må nesten nevne Mystery Science Theater 3000, som ikke bare er en scifi-serie, men som også er tidenes beste serie. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Ja, hvis du ikke har sett dem allerede, så er jo B5 filmene en fin fortsettelse.. Babylon 5: In the Beginning Babylon 5: The Gathering Babylon 5: The River of Souls Babylon 5: Thirdspace Babylon 5: The Legend of the Rangers: To Live and Die in Starlight Og den siste filmen kan du kombinere med spinnoff serien Crusade.. jeg så ikke at du hadde nevnt den.. Babylon 5: A Call to Arms Crusade Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 THE OUTER LIMITS: THE NEW SERIES. Tidenes beste scifi evar! Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 -Taken som er produsert av Steven Spielberg og som har vunnet Emmy og diverse -X-files, milepælen? Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 the 4400 er jo en serie.. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Jeg har "Dune" (den opprinnelige filmen), "Dune" (miniserien) og "Children of Dune". Knallbra underholdning på sci-fi fronten, kan fås rimelig de fleste steder med godt utvalg. "Red Dwarf" er 100% science fiction med god humor. Serien kan kjøpes for en bra pris fra f.eks. Play.com. "Firefly" skal visstnok være en veldig bra serie. Jeg lurer på å begynne å samle den på DVD. "Taken" er en veldig bra serie, men ikke for de som forventer action hele veien. Fikk forespørsel fra en kamerat her om dagen: "kan vi ikke se den igjen da, den var så bra!". Coveret til filmen er også lekkert, det kan brettes ut og viser hele slektstreet til generasjonene som er med i serien. "Ultraviolet" er en god miniserie og, som handler om bl.a. noe som ligner på vampyrer, men med et mye mer realistisk tilsnitt enn slike serier gjerne har. Ganske interessant. Endret 10. november 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) "Firefly" skal visstnok være en veldig bra serie. Jeg lurer på å begynne å samle den på DVD. 5131744[/snapback] spar deg de penga. Handler om noen sjørøvere i et romskip. Noe av det værre jeg har sett.. Ultraviolet kommer snart(2006) som film, med milla jovovich Endret 10. november 2005 av mushi Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) "Firefly" skal visstnok være en veldig bra serie. Jeg lurer på å begynne å samle den på DVD. 5131744[/snapback] spar deg de penga. Handler om noen sjørøvere i et romskip. Noe av det værre jeg har sett.. Ultraviolet kommer snart(2006) som film, med milla jovovich 5134220[/snapback] Milla.. var det den jenta som spilte den rødhårede viltre skjønnheten i Fift Element? Jeg lurer også på om "Firefly" er to forskjellige serier, for jeg har hørt et annet sted at det var en western med sci-fi elementer..? Da jeg kikket på IMDB stemte jo ikke det særlig godt overens med hva jeg hadde hørt.. hehe. Edit: Sjekket nettopp IMDB, så at det er den samme jenta som spilte Leeloo i Fift Element! Yay! CHICKEN GOOD!! Endret 10. november 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 "Invasion" Er en serie som netopp har begynt i statene, virker lovende med sci-fi monstre som vil invadere i det stille.... Noe ala Threshold... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Babylon 5: The Legend of the Rangers: To Live and Die in Starlight kjøpte denne filmen igår, men har ikke fått sett den ennå. noen andre som har sett den? Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) sett den jeg.. synes den var bra.. men da jeg så den var det etter en lang B5 tørketid slik at jeg synes det var ekstra gøy å titte inn i det universet igjen! synd det ikke ble noe av serien("Rangers"), og at "Crusade" ble kansellert og nå har tilogmed "In the memory of Shadows" ligged død i nesten ett år! virker som B5 universet ligger ganske så dødt da.. (unntatt i bøker da) Endret 10. november 2005 av ZanZel Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) synd det ikke ble noe av serien("Rangers"), og at "Crusade" ble kansellert og nå har tilogmed "In the memory of Shadows" ligged død i nesten ett år! virker som B5 universet ligger ganske så dødt da.. (unntatt i bøker da) 5135248[/snapback] kjøpte alle bøkene for ikke så lenge siden.. er ikke helt feridg med dem alle ennå... er ganske interesant da bøkene supplerer og fyller ut serien/filmene ganske bra... synes Crusade var bra (og at den tar plassi B5-universet), men den ble litt Star Trek Wannabee... edit: Har nå også sett The legends of the rangers....synes den var veldig bra.. bortsett fra en ting; i sesong 5 av B5 blir Ta'Lon ambasadør på Babylon 5. Såvidt jeg vet foregår denne handlingen i 2264 (3 år etter seriens slutt). Hvorfor blir da G'Kar med som ambasadør fra Narn. det er ingenting jeg har lest (eller hørt) som sier han blir satt inn igjen som ambasadør... Endret 10. november 2005 av ilpostino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå