Gå til innhold

alternative gode SCI-FI tvserier?

Anbefalte innlegg

er det noe jeg liker, så er det science fiction og nå når jeg har gått tomt for dei seriene jeg vanligvis følger med på, enten grunnet serie slutt, sesong pause eller rett og slett fordi neste episode ikke har vært på luften enda, så er jeg på jakt etter nye serier som kan være verdt å se.

det jeg er på jakt etter er serier som Battlestar Galactica, Stargate SG1/Atlantis, Babylon 5, Star-Trek, Andromeda, Threshold, Farscape, Red Dwarf mm.

det jeg IKKE er på jakt etter er serier som Charmed, Smallville, Lost eller andre lignende serier.

noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter hva jeg har hørt så er Angel en spinoff serie fra Buffy og jeg misliker Buffy, trolig grunnet SMG komplexer. det er ett eller annet med henne som gir meg fnatt og da jeg fikk vite her en dag at hun skal spille som Alice i filmen Alice som er en filmatisering av spillet American McGee's Alice, knall spill btw, så ble resten av dagen min ruinert.

Lenke til kommentar

Vel, jo, det er en spin-off-serie med David Boreanaz. Om du misliker hele demontingen, så er nok ikke Angel en serie for deg. Men om det er SMG du misliker, så har hun vel bare hatt rundt tre gjesteroller i Angel.

Kan jo for øvrig nevne Futurama (animasjonsserie tusen år fram i tid). Men sci-fi ... Hmmm ...

Edit: Uff, for noen skrivefeil.

Endret av DevN
Lenke til kommentar

du har jo egentlig nevnt de store sci-fi seriene,

har du sett alle STAR TREK seriene,

selv syns jeg egentlig bare at TNG duger blant star trek seriene, og har nå 8 SG1 sesonger i hyllen, og nå kommer Altantis om noen dager, som jeg ikke har sett før, men må nesten kjøpe den for å se.

Lenke til kommentar

Ja, hvis du ikke har sett dem allerede, så er jo B5 filmene en fin fortsettelse..

Babylon 5: In the Beginning

Babylon 5: The Gathering

Babylon 5: The River of Souls

Babylon 5: Thirdspace

Babylon 5: The Legend of the Rangers: To Live and Die in Starlight

Og den siste filmen kan du kombinere med spinnoff serien Crusade.. jeg så ikke at du hadde nevnt den..

Babylon 5: A Call to Arms

Crusade

Lenke til kommentar

Jeg har "Dune" (den opprinnelige filmen), "Dune" (miniserien) og "Children of Dune". Knallbra underholdning på sci-fi fronten, kan fås rimelig de fleste steder med godt utvalg.

"Red Dwarf" er 100% science fiction med god humor. Serien kan kjøpes for en bra pris fra f.eks. Play.com.

"Firefly" skal visstnok være en veldig bra serie. Jeg lurer på å begynne å samle den på DVD.

"Taken" er en veldig bra serie, men ikke for de som forventer action hele veien. Fikk forespørsel fra en kamerat her om dagen: "kan vi ikke se den igjen da, den var så bra!". Coveret til filmen er også lekkert, det kan brettes ut og viser hele slektstreet til generasjonene som er med i serien.

"Ultraviolet" er en god miniserie og, som handler om bl.a. noe som ligner på vampyrer, men med et mye mer realistisk tilsnitt enn slike serier gjerne har. Ganske interessant.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
"Firefly" skal visstnok være en veldig bra serie. Jeg lurer på å begynne å samle den på DVD.

5131744[/snapback]

spar deg de penga. Handler om noen sjørøvere i et romskip. Noe av det værre jeg har sett..

Ultraviolet kommer snart(2006) som film, med milla jovovich ;)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

5131744[/snapback]

spar deg de penga. Handler om noen sjørøvere i et romskip. Noe av det værre jeg har sett..

Ultraviolet kommer snart(2006) som film, med milla jovovich ;)

5134220[/snapback]

Milla.. var det den jenta som spilte den rødhårede viltre skjønnheten i Fift Element?

Jeg lurer også på om "Firefly" er to forskjellige serier, for jeg har hørt et annet sted at det var en western med sci-fi elementer..? Da jeg kikket på IMDB stemte jo ikke det særlig godt overens med hva jeg hadde hørt.. hehe.

Edit: Sjekket nettopp IMDB, så at det er den samme jenta som spilte Leeloo i Fift Element! Yay! CHICKEN GOOD!! :w00t:

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

sett den jeg.. :)

synes den var bra.. men da jeg så den var det etter en lang B5 tørketid slik at jeg synes det var ekstra gøy å titte inn i det universet igjen!

synd det ikke ble noe av serien("Rangers"), og at "Crusade" ble kansellert og nå har tilogmed "In the memory of Shadows" ligged død i nesten ett år! virker som B5 universet ligger ganske så dødt da.. (unntatt i bøker da)

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar
synd det ikke ble noe av serien("Rangers"), og at "Crusade" ble kansellert og nå har tilogmed "In the memory of Shadows" ligged død i nesten ett år! virker som B5 universet ligger ganske så dødt da.. (unntatt i bøker da)

5135248[/snapback]

kjøpte alle bøkene for ikke så lenge siden.. er ikke helt feridg med dem alle ennå... er ganske interesant da bøkene supplerer og fyller ut serien/filmene ganske bra...

synes Crusade var bra (og at den tar plassi B5-universet), men den ble litt Star Trek Wannabee...

edit: Har nå også sett The legends of the rangers....synes den var veldig bra.. bortsett fra en ting; i sesong 5 av B5 blir Ta'Lon ambasadør på Babylon 5. Såvidt jeg vet foregår denne handlingen i 2264 (3 år etter seriens slutt). Hvorfor blir da G'Kar med som ambasadør fra Narn. det er ingenting jeg har lest (eller hørt) som sier han blir satt inn igjen som ambasadør...

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...