Gå til innhold

Rense CPU'en før jeg skifter vifte

ilpostino

Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte ut boxed vifte til P4 med en mer stillegående. Slik CPU'en ser ut nå er det et belleg på CPU'en og jeg ønsker å få fjernet mest mulig av dette før jeg setter på den nye viften. går det greit å bruke blå isotropanol til dette?

(Den er antageligvis kjølepasta els fra den gamle viften som sitter på idag...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt som inneholder sterkt konsentrert alkohol eller lignende vil funke aller best..

Personlig har jeg en flaske med ca 94% ståenes (utilgjengelig for barn) og den er ikke får å drikke...

Men ja alt som er nevnt her vil funke bra. Personlig er jeg litt skeptisk til den neggelakken, men Q-tips er kjekkt å bruke..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg kjøpte kondensfjerner hos en statoil i nærheten og den fungerte utmerket etter det jeg kan bedømme. Renset cpu, lå et lag med Artic silver, og vips så sank temperaturen 5-8 grader.

5126843[/snapback]

Ja, dette har jeg selv prøvd og funker veldig bra! :thumbup:

Pass på og skru på korken etter du har brukt det som er inni flaska. Var selv veldig nære på og ødelegge noen av mine komponenter da flaska nesten velta. :dontgetit:

Lenke til kommentar
bare et spørsmål. når du fjærna boxed vifta? satt den inni helsike godt fast ?  hadde du brukt goopen/thermal pad'en som fulgte med?  hvordan fikk du den isåfall løs? min sitter ganske så bom fast :hmm:

5132738[/snapback]

gir du meg et skjema i tre eksemplarer i hver sin farge så skal jeg skrive under på dem alle på at CPU'en satt godt fast. tok en flat skrutrekker og "dro til".. så løsnet den fra boxed-viften....

Lenke til kommentar
bare et spørsmål. når du fjærna boxed vifta? satt den inni helsike godt fast ?  hadde du brukt goopen/thermal pad'en som fulgte med?  hvordan fikk du den isåfall løs? min sitter ganske så bom fast :hmm:

5132738[/snapback]

gir du meg et skjema i tre eksemplarer i hver sin farge så skal jeg skrive under på dem alle på at CPU'en satt godt fast. tok en flat skrutrekker og "dro til".. så løsnet den fra boxed-viften....

5133403[/snapback]

jeg har en p4 2,4GHz-prosessor, og jeg har tatt av viften og rengjort inni der en gang. . . måtte ha en kompis til å hjelpe meg med å få den av!

jeg prøvde på nytt nå sist uke, men jeg hadde glemt det så jeg fikk den ikke av! :thumbdown:

Noen som vet hvordan man får av en Boxed P4-vifte. . . vet ikke om det er den samme på alle, men det er sånn at du må ta opp to gråe staver, men lenger enn det kommer jeg ikke. . . :cry:

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar
Ikke etter det jeg har hørt. Det må i så fall være no parfyme eller no sånt som dem tillsetter for å få god lukt, men kan ikke si at det kan være spesielt farlig hvis du veit hva du driver med og ikke søler i hytt og pine...

5135836[/snapback]

Farlig er det nok ikke, men hvis det ligger et belegg mellom prosessor og kjølepasta så blir ikke kjølingen like god.

Endret av TT88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...