kristianv Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 For de med hastighet på mellom 256 og 512 kbit/s liksom. Leste her at de kunne spille online på xbox uten store problemer på 150 kbit/s. Men denne listen legges vel vesentlig høyere på xbox 360? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Tvilsomt at 360 vil kreve stort høyere båndbredde tror nå jeg... Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hehe med tanke på at X360 satser stort stort og stort på online play & community, vil jeg egentlig satse på minimum 1mbit jeg. Mye mer data som skal behandles for de større spillene + nedlastbare filmer i full HD oppløsning. Men det GÅR sikkert på noe så lavt som 512, men regn med lange matpauser og lagg Lenke til kommentar
oysteini Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hehe med tanke på at X360 satser stort stort og stort på online play & community, vil jeg egentlig satse på minimum 1mbit jeg. Mye mer data som skal behandles for de større spillene + nedlastbare filmer i full HD oppløsning. Men det GÅR sikkert på noe så lavt som 512, men regn med lange matpauser og lagg 5126581[/snapback] Skal man bruke alt Live innholdet til fulle, så kan nok 256 være litt i minste laget, men har man god kvalitet på linja (lav ping), så er det svært sjelden 256 er noe problem i forhold til å spille over nett. Dette gjelder naturligvis bare hvis man IKKE selv "hoster" et spill. Mulig dette også kan være et problem der man har svært mange spillere på engang, typisk 32++ i Halo 3 eller noe i den duren. I utgangspunktet skal det ikke være noe forskjell på xbox og på 360, bedre grafikk krever ikke mer båndbredde Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Ja, for signalene som sendes er vel knappetrykkene, også tegner hver konsoll opp de spillerne de mottar. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Men det GÅR sikkert på noe så lavt som 512, men regn med lange matpauser og lagg Det er en vanlig misforståelse at linjekapasitet har noe med lagg å gjøre. Jeg ville heller hatt en 512kbit med kjempelav ping, enn en 10mbit linje med stor ping når det kommer til onlinespilling. Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Har stabli linje fra telenor, så ping er det mye av. Håper 384 kbit/s er nok da. Det er det jeg har. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Har stabli linje fra telenor, så ping er det mye av. Håper 384 kbit/s er nok da. Det er det jeg har. 5130729[/snapback] Regner med det holder lenge. Hvis ikke har MS bommet stort. Husk at folk flest ikke sitter med sinnsyke linjer, det er bare noe vi i norge tror alle andre gjør. Men skal du hente ned demoer og annet snack med litt størrelse vil det selvfølgelig ta lenger tid. Lenke til kommentar
oysteini Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Men det GÅR sikkert på noe så lavt som 512, men regn med lange matpauser og lagg Det er en vanlig misforståelse at linjekapasitet har noe med lagg å gjøre. Jeg ville heller hatt en 512kbit med kjempelav ping, enn en 10mbit linje med stor ping når det kommer til onlinespilling. 5129921[/snapback] Akkurat! Et godt eksempel er en ADSL linje med liten båndbredde (384kbit eks) som typisk har 20 ms forsinkelse på norske servere vs Satelitt med 10mbit som har 1 sek forsinkelse. La oss si du sender 10 Kilobyte = 80 kilobit i sekundet, dette er da 10000 bytes, egentlig mere enn nok til å si "hei jeg flytter meg fra x->x1 og y->y1 osv" 20 ganger iløpet av det ene sekundet. Satelitten derimot får bare sendt dette 1 sek etter at pos var slik, selvom den strengt talt kunne sendt ekstremt mye mer data hver gang hjelper jo ikke dette. Spilleren med satelitt-bredbånd vil oppfattes som svært laggete, mens ADSL spilleren vil være like bra som en med ADSL2+ 25000/2500 linje. For uansett sender man ikke mer enn 80kb i sek og det er fremdeles under enn fjerdedel av kapasiteten(384). Nøkkelordet er altså forsinkelse, ikke båndbredde! PS: I mp er det forsåvidt også viktig med ut(opp) hastigheten, denne bør også ligge over 128kb, da det tross alt er like viktig å få sendt data som å motta. Endret 10. november 2005 av oysteini Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Det blir verre. Har bare 128 opp. Men det får vel gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå