Aberten Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hei! Jeg har et problem. Har to maskiner koblet opp mot D-link DGL-4300 router. En bærbar pc og en stasjonær. På den bærbare pc en får jeg utmerket signal styrke,mens på den stasjonære får jeg bare lav signal styrke, og den faller ut ifra nettet hele tiden. Pc`ene står likt plassert i forhold til routeren. På den stasjonære pc`en har jeg et D-link DWL-G520 PCi adapter. Har også instalert den seneste firmwaren,uten at dette hjalp. Hva kan dette skyldes?Noen tips! Setter stor pris på svar! Mvh aberten Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Generellt sett dårlig pci-kort fra D-Link! Får ikke noe bra Signal jeg heller, får bare Low og very Low og da står den 2 meter fra en 18,5 dbi antenne Det er Nettverkskortet i Pc'en! Lenke til kommentar
Aberten Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Takk for raskt svar! Har du noen gode tips angående gode trådløse PCI adaptere? Mvh aberten Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) bytt ut nettverkskortet i den stasjonære pcn. har selv to maskiner med det samme kortet og dem er praktisk talt ubrukelige sammen med mitt linksys aksesspunkt. den ene pcn finner ikke ap på 10m distanse mens pc nr.2 som er ca 7m og en vegg unna ap finner noe men signalet er så svakt og ustabilt at det er ubrukelig. til sammenligning så får jeg ved 10m fra ap 90% signalstyrke på laptopen min med ett überbillig topcom kort som jeg har modifisert og montert på ett antenneuttak og en d-link antenne.. Edit: jeg kjøpte netgear usb wlan fra elkjøp til pcn som står 7m unna aksesspunktet og får nå ett stabilt og kraftig nok signal på 80% Endret 8. november 2005 av Prelude Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Generellt sett dårlig pci-kort fra D-Link!Får ikke noe bra Signal jeg heller, får bare Low og very Low og da står den 2 meter fra en 18,5 dbi antenne Det er Nettverkskortet i Pc'en! 5126177[/snapback] Etter å ha hatt trøbbel med trådløsnettverket, sendte jeg inn routeren (dlink 524) og fikk en ny tilbake. Da viste det seg at det var noe galt med den gamle, så når vi fikk den nye så funket alt supert. Jeg har en laptop som jeg har trådløst på nett ved hjelp av et pcmcia kort fra dlink(med air plus systemet), og en stasjonær som har et pci wlan kort (også med air plus tech). Vi har da stort sett max signal og hastighet overalt i huset, og da er det med minimum 2 vegger og ivertfall 7 meter. Så det jeg anbefaler er å få sjekket opp utstyret, få nytt utstyr for å få sjekket opp at det ikke er såkalt Doa, dead on arrival. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå