Theo343 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Jeg har en Watercool HTF3 120mm radiator. Der følger det med festeskruer som er så lange at man må bruke vifte som spacer. Men jeg skal ha viften på andre siden av radiatoren(festes med silikon), men jeg har ikke plass til vifte også på andre siden og lurte på om det går ann å få tak i kortere skruer? Endret 9. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Sukk. Skruer kan jo kappes..... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Ja de kan kappes, men er litt redd for å ødelegge gjengene om jeg gjør det. Går det greit å kappe i vei med en baufil? Jeg har ikke noen tvinge å holde fast skruene mens jeg kapper. Årsaken til at jeg stiller dette tilsynelatende teite spørsmålet er fordi jeg vet ikke om jeg får tak i riktig skruer om jeg ødelegger disse... Det jeg håpet var at skruene er så standard at jeg kan finne de på eks. chlas bare utfra beskrivelsen til watercool el. En skrue er ikke alltid bare en skrue. Jeg regnet med at noen har sikkert kommet borti problemstillingen før hvor de måtte skaffe skruer til radiatoren sin fordi de mistet noen eller ødela de el. Det er greit å feste viften med silikon siden radiatoren ikke har skruefester på den siden, men ønsker ikke feste hele radiatoren med limpistol eller silikon. (ligger på bunnplata og suger luft inn) Endret 9. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 du kan jo bruke strips. funker bra det og Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Det funker fint å kappe dem, og jeg regner med at du kan få tak i nye rimelig lett (om ikke på clas ohlson, så har de det sikkert på en jernvarehandel). Jeg bruker strips, men skruer er jo litt pener, da... Edit: Kappe med baufil, ja. Funker fint. Kan være at du må file litt etterpå. Endret 9. november 2005 av Økonom Lenke til kommentar
klikko Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 ikkeno å være redd for.. jeg kappa alle skruene mine med avbiter, funka fett Lenke til kommentar
expoke Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) bare kapp ivei du .. no problem Endret 10. november 2005 av expoke Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Da blir det kapping Endret 10. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 (endret) EN STOR ADVARSEL! Vær vennlig å ikke gi dette rådet til andre. Jeg sitter nå med en radiator som har ødelagte gjenger! Jeg kappet skruene som foreslått med en vanlig avbiter tang og det resulterte i at alle gjengene i ørene i radiatoren ble ødelagt når jeg forsøkte å skru de i. Endret 13. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Vel, det er jo en selvfølge at gjengene på skruene er intakte da! En avbiter er vel ikke akkurat det beste verktøyet å bruke, og betinger at man i så fall filer ned enden på skruene for å få "rene" gjenger. Truer man inn en skrue uten å gjøre det, så går det gæær´nt! Det bør man forøvrig forstå, lenge før man kommer så langt. Om skruen ikke gjenger inn lett og ledig, så må man finne årsaken til dette. Skal man kappe en skrue med maskingjenger, så er i alle fall en baufil å anbefale. Har man en såkalt kabelskotang, så har også denne en innebygget kappefunksjon for skruer fra 2,5 til 4mm, bare som et tips...... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Jeg var klar over dette, derfor jeg stilte spørsmålet. Men det er selvf. bare min egen feil at jeg ikke hørte på min egen magefølelse . Kappet mellom gjengesporet men var vanskelig å få det pent nok med en avbiter som foreslått. Men jeg fikk ordnet det til på en annen måte siden gjengen i øret var ødelagt når jeg oppdaget at den ikke gikk som den skulle. Jeg fant noen vifteskruer som passet dimmen og skrudde de hardt inn i ørene slik at det ihvertfall sitter. Jeg lurte først på å bruke baufil men fikk tips om at avbiter var greit nok. Ellers hadde jeg nok brukt baufila. Kabelskotang hadde jeg ikke for hånden. Men alt i alt så visste jeg at noe ikke stemte og håpet å få noen kjappe tips på veien . Ingen reell skade skjedd for min del(dog datt et øre av fordi skruen ikke ville ut), men de 3 andre festene holder greit. Det er ikke slik at dette må sitte nydelig og pent uansett. Det holder slik det er nå, festet i bunnplata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå