Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan denne brukes som AccessPoint for annen router?

Anbefalte innlegg

Jeg har en SMC7804 trådløs router som er koblet til ADSL modemet i et annet rom. For å unngå kabling derfra til kontoret hvor pc/server står lurte jeg på 2 løsninger.

1. Kjøpe en billig trådløs router til kontoret for å koble den trådløst mot den ved internett modemet, og koble den videre med kabel til en switch på kontoret så pc og server får internett tilgang via lokal switch.

2. Ikke kjøpe en ny trådløs router men kjøpe trådløst kort til hver PC og Server som skal ha internett forbindelse eller bruke internett sharing via en PC som da får trådløst kort.

Jeg synes i utgangspunktet at løsning 1 er best fordi da fristiller jeg meg fra å måtte ha egne kort til de som skal ha internett og jeg slipper å ha internett sharing på en maskin som da må stå på.

Men hvis jeg går for løsning 1.

- Kan SMC7804 brukes som et aksess punkt med en anne router? Vil jeg kunne koble disse samme uten problemer?

- Hvilke billige trådløse routere med WPA sikring kunne jeg være sikker på fungerte som dette?

- Finnes det trådløs router med 4-8ports GB switch? Da hadde jeg også samtidig sluppet å kjøpe en egen switch til LAN på kontoret.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...