South_Bridge Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Okey... merker at jeg har behovet for snarveier. Fått til å spille war3 på laptoppen, men for å gjøre dette må jeg inn i terminal og skriver: $wine /home/lars/warcraft3/war3.exe -opengl Jeg kan bare høyreklikke på war3.exe og velge gjør der, men da får jeg ikke med at det skal være i opengl og war3 vil da lagge. Finnes det en måte å lage ferdige snarveier som utfører den komandoen jeg ber om? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Det finnes mange måter å gjøre det på. I et shell kan man lage en scriptfil eller et alias. I windowmanageren du bruker kan du nok også lage en shortcut (f.eks i KDE), men den nøyaktige måten å gjøre det på kommer jo an på hva du kjører. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) men ta nå utgangspunkt i hva jeg ville kjøre: $wine /home/lars/warcraft3/war3.exe -openg hvordan går jeg frem for å lage dette scriptet? Endret 8. november 2005 av South_Bridge Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 startWarCraft3.sh: #!/bin/bash wine /home/lars/warcraft3/war3.exe -opengl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå