kristianv Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg har kikket endel på stoff om Xbox 360 og er overbevist om at konsollen holder mål. Men så ser jeg på lista over spill. Og finner nesten bare "skytespill"? Det er ikke det at jeg har noe imot skytespill, men det holder med et par av dem, også er det spennende med noe annet. Det virker som alle spillene som virkelig skal bli store og sånn er av dem. Unntatt pgr3 og nfs mw, og sportsspillene fra EA. Er det sånn, og vil PS3 ha flere av de andre spillene? Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Forza 2 kommer til Xbox. Det er vel det at skytespill er mest solgte.... Vet ikke helt. Såg du HALO 3 der? *vente spent* Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Jeg har kikket endel på stoff om Xbox 360 og er overbevist om at konsollen holder mål. Men så ser jeg på lista over spill. Og finner nesten bare "skytespill"?Det er ikke det at jeg har noe imot skytespill, men det holder med et par av dem, også er det spennende med noe annet. Det virker som alle spillene som virkelig skal bli store og sånn er av dem. Unntatt pgr3 og nfs mw, og sportsspillene fra EA. Er det sånn, og vil PS3 ha flere av de andre spillene? 5125743[/snapback] Øhm, du sier bare skytespill - bortsett fra bilspill og sportspill. Hvilke genre har vi igjen da? Plattformspill, rollespill? Ok, se på denne foreløpig listen over release produkter: PDzero Kameo Quake IV Gun COD2 FIFA 06 THAW NBA 2K6 NFS:MW Madden 06 NBA Live 06 Tiger Woods 06 Condemned Amped 3 PGR3 DOA4 King Kong NHL 2K6 Ridge Racer 6 Nå, i og med at du allerede har trukket fra tre viktige genre, skytespill, bilspill og sportsspill, finner jeg i denne listen Kameo. Condemned er på en måte litt skytespill det og. DOA4 - tja, slåssespill = sport? King Kong. Man kan skyte der og tror jeg eller? Er ikke så lett å finne spill der man ikke skyter, ikke er noen form for sport eller bruk av kjøretøy. Så.. du gjør det litt vanskelig. Men det kommer jo mere etterhvert med tanke på rpg. Oblivion f.eks. Sport, skytespill og bilspill er ting som selger. Og ikke så rart at uviklerene legger seg på sikre ting til å begynne med. Kunne nok vært mere spennende og orginalt - men med tanke på at det world wide relase innenfor noen få uker, så synes jeg denne listen egentlig er imponerende. Dr.Peedee Endret 8. november 2005 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Sport er greit. Bare noe annet enn "xxx - årstall"-spillene fra EA. Lite nytt der. Amped 3 ser jo kult ut. En annen genre er jo såkalte partyspill som Every Party. Om du ser på forsiden til gamer.no nå så ser du blant annet Archer Maclean's Mercury, Asterix & Obelix XXL 2: Mission Las Vegum og Pac ’n Roll. Sånne spill. Edit: Du tror ikke at det blir flere varierte spill til PS3 da? Endret 8. november 2005 av kvork Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Condemned BLIR KONGE Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Condemned er 1st person spill men det er ikke et skytespill....det er vel det du kommer til å gjøre minst i hele spillet selv om en har muligheten til det. Jeg vil rett og slett bare kalle det et action spill Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Sport er greit. Bare noe annet enn "xxx - årstall"-spillene fra EA. Lite nytt der. Amped 3 ser jo kult ut. En annen genre er jo såkalte partyspill som Every Party. Om du ser på forsiden til gamer.no nå så ser du blant annet Archer Maclean's Mercury, Asterix & Obelix XXL 2: Mission Las Vegum og Pac ’n Roll. Sånne spill. Edit: Du tror ikke at det blir flere varierte spill til PS3 da? 5126216[/snapback] Til PS3? Aner ikke. Playstation er et sterkt navn. På papiret er det en rå maskin. Kommer sikkert en drøss med spill, slik som det gjorde med PS og PS2. Dr.Peedee Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Sport er greit. Bare noe annet enn "xxx - årstall"-spillene fra EA. Lite nytt der. Amped 3 ser jo kult ut. En annen genre er jo såkalte partyspill som Every Party. Om du ser på forsiden til gamer.no nå så ser du blant annet Archer Maclean's Mercury, Asterix & Obelix XXL 2: Mission Las Vegum og Pac ’n Roll. Sånne spill. Edit: Du tror ikke at det blir flere varierte spill til PS3 da? 5126216[/snapback] Jeg tror ikke variasjonen blir like dårlig på 360'en som på XBox 1. Men jeg tror 360'en kommer til å ha færre ekslusive titler, de kommer nok til å få porta endel flere pc-spill over på seg, og en god del 360-titler blir nok porta til pc. Dette er positivt for dem. PS3 tillater mere assembly kode, og mere programmering direkte rett inn mot hardwaren, det blir vanskligere å porte spill direkte til PC, og fra PC til PS3 uten drastisk omkoding, så PS3'en kommer derfor ut med flere eksklusive titler tipper jeg. Også kanskje det som er viktigst for at playstation er at de fleste japanske spillene blir programert med tanke på PS, og japanere er et merkelig folkeslag. Mange av de japanske stor-suksessene er utrolig merkelig og sære, og de kan bli enorme suksesser i japan, uten at dette har interesse i USA og Europa. Erfaringer fra disse har ihvertfall gjort at vi har fått en god del 'annerledes' spill til PS. En annen viktig faktor er at Sony kjører en helt annen stil en Microsoft, når det gjelder ekstrautstyr til spill. Dette gir dem spill som benytter f.eks. dansematter, eye-toy, og slikt som også gjør at spillene blir annerledes. Så jeg tror nok at 360'en sine spill blir mere variert enn den originale xbox'en i dag, og jeg tror ikke du trenger frykte at alt blir skytespill, men jeg tviler sterkt på at de vil bli så variert som jeg tror PS3 sine spill vil bli. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Kom over et spill som heter Saint`s Row (sikkert bare jeg som ikke fikk det med meg), men uansett jeg syens det ser bra ut. Ligne litt som et GTA aktige spill, som faktisk kan måle seg med GTA, og er alltid velkomne hos meg. Enjoy et par bilder her: Bilder Endret 10. november 2005 av Wooho Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Ja, liker spill med stor valgfrihet der du kan gjøre hva du vil og ta oppdrag! Kommer GTA til 360? Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Ja, liker spill med stor valgfrihet der du kan gjøre hva du vil og ta oppdrag! Kommer GTA til 360? 5134100[/snapback] Mest sannsynlig, ja. Kommer den samtidig eller før PS3 versjonen? Det avhenger om Rockstar signerer ny avtale med Sony om 6 måneders eksklusivitet, denne kontrakten gikk ut etter GTA: San Andreas, så det blir spennende å se hvordan det går. Jeg vil tørre å påstå at hadde det ikke vert for deres avtale med Rockstar om å få GTA spillene først, så hadde PS2 tapt konsollkrigen mot Xbox, rett og slett fordi Sony har få andre titler som har bevist at de kan bære et helt konsoll på skuldrene. Jeg, og mange andre som meg, kjøpte PS2'en i hovedsak for å spille GTA3, jeg er ikke redd for å innrømme det, folk kan mene det er et drittspill osv, men det forandrer ikke faktumet at det er kanskje den største konsolltittelen noensinne. Og jeg tror det blir en krig Microsoft og Sony imellom å sikre seg denne serien på sine konsoller i fremtiden, og det blir spennende å se om det blir noen eksklusivitet på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå