fornjot Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Jeg driver ikke med web-design selv (kommen kanskje en gang i fremtiden). Jeg syntes det er en del lite pen tekst ute på nettet. I mange tilfeller kunne den forbedres betraktelig hvis den hadde vært blokkjustert (rett høyre og venstre marg). Jeg har noen kjenninger som bruker dreamweaver, de sier at det ikke går an å ha blokkjustert tekst. Er dette tilfelle? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Kjenner ikke til Dreamweaver ennå, men hvis man har tilgang til Indesign 2.0 eller Quark Xpress 4 eller 5, så kan man visst lagre sider for HTML der. Da er det ingen sak å få rette marger. Kan fort bli litt dyrt for mannen i gata da... Lenke til kommentar
Kheperu Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Bruk det ultimate web-kit: NOTEPAD! Sett "text-align: justify" i stylesheeten din. Ikke peiling på hva jeg prater om? Sjekk: http://hotwired.lycos.com/webmonkey/authoring/ Lenke til kommentar
fornjot Skrevet 28. august 2002 Forfatter Del Skrevet 28. august 2002 Ikke noe entydig svar. Takk allikevel. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 <DIV style="text-align:justify; text-justify:distribute-all-lines;" class="text"> TEKSTTESKTTESKTTEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT TEKSTTESKTTESKT </div> Dette burde gå... :smile: Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Om "blokkjuster" tekst betyr det samme som justified, så ja, Dreamweaver har det valget. Høyrejustert, venstrejustert, midtjustert og justified. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå