Vaffel89 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Har tenkt å installere linux på maskinen nå, men har vært litt betenkt ettersom jeg har hørt at folk har hatt litt problemer av og til. Det som jeg som regel får høre er at folk ikke finner diskene sine. Noen som kan bekrefte om dette er normalt, og kansje en eventuell løsning? På forhånd takk Lenke til kommentar
Palme Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Diskene er der de Det som kanskje er problemet med "nybegynnere" er at de tar seg ikke tid til å sitte seg inn i ting, og når det ikke virker nøyaktig slik som det er i M$WiNdowZ er alt så gale.. Når det gjelder å ikke finne diskene, regner jeg med det er det at de ikke finner NTFS-partisjonene. NTFS partisjoner må mountes (koples opp mot en plass) for å kunne "browse" i de. Hvordan dette gjøres er forskjellig, men det pleier stå veldig bra forklart hvordan det skal gjøres på enhver av distroene sine hjelpesider (noen mounter NTFS out of the box(du trenger ikke gjøre noe)) Så løsningen her er altså å lese litt i dokumentasjon, og ikke minst spørre, gjerne her på forumet om det er noe du lurer på. Håper du går for Linux Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Ok. takker for svar.....skal holde meg i denne delen av forumet resten av uka nå tenker jeg. Får hjelp av en kamerat til helga som skal hjelpe meg Endret 8. november 2005 av Kris_the_Ripper Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 En kamerat sa at hvis diskene blir brukt av windows så kan ikke linux finne de, er dette sant? Fant btw ingenting om det som du sa Lassie på fedora cores hjemmeside. Noen linker til hvor jeg kan finne dette? Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 En kamerat sa at hvis diskene blir brukt av windows så kan ikke linux finne de, er dette sant? False Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Ok, det var bra. Men noen som kan noe om hvordan man finner diskene? evt. en guide som viser hvordan man gjør det? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hvilken distributsjon gjelder dette? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 http://www.fedorafaq.org/#ntfs Forøvrig er det alltid greit å ta en "<distronavn> + <problem> + howto" på google i dette tilfeller"fedora mount ntfs howto", det gir nesten alltid et bra resultat! Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 ok, takker LessThanJake Det gjelder fedora core 4, skal huske dette til neste gang (noe som sikkert blir ganske snart. er første gang jeg prøver linux) Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Har gjort alt som sto i den faq greia men hvor skal jeg gå for å finne diskene? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Du må vel installere et eller annet for Fedora, da den distroen ikke har NTFS-støtte out-of-the-box. Info om det finner du garantert i en Fedora-guide. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 ok. men nå har bildet føkka seg helt i linux. Er helt vanlig når den sjekker alle tingene (før påloggingsgreia), men når den kommer litt lenger enn det blir det helt jævlig. Snu bildet 25 grader, og legg på masse flimmer så har du det =/ ps: skal lage egen tråd om dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå