olaeirik Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hei! Skal sette sammen en pc for min bror og ser at jeg er litt lite oppdatert på hardwarefronten akkurat nå. Har tidligere være svært på hugget med softmodding av ATI-kort, xp2500&3200 osv, men dette er en stund siden. Skulle fått satt sammen et forslag til pc med følgende: HK - Uvisst CPU - AMD 64 (s939) SK (helst ATI), RAM (512 mb er nok) - hvilken type? ddr2? pc3200? annet? HD - Min 160 GB (usikker på tilkobling) Kabinett har jeg fra før (aopen QF50a), samt LCD-skjerm og trådløst mus & tastatur. Fortrinnsvis kjøpt fysisk i Trondheim hvis det er mulig. Kan noen hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) amd støtter ikke ddr2 per idag, så det utelukkes. svært billigere enn dette oppsettet med tanke på ytelse/pris tror jeg ikke du for altså. hadde dog kanskje vurdert å brukt 300kr ekstra å kjøpt et X800GTO kort som er svært mye bedre, med tanke på overklokking/ytelse samt at det er mer framtidsrettet. en kar her på forumet har åpnet de resterende pipelinesene og overklokket kortet slik at det fikk 6.9k 3dmark05! dette er bedre enn x850XTPE kort som koster det dobbelte av GTO kortene https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=492150&hl= hvis ikke så kjøper du bare et 6600GT kort og da vil du holde deg innenfor budsjettet ditt Endret 9. november 2005 av ducmaster Lenke til kommentar
BehersK Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Her da? Vedlagt bilde Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Ikke dumt ikke dumt. Nå har jeg et tower (aopen )med 300 watt pfc power som det står. Det blir ikke problematisk med dette oppsettet? Lenke til kommentar
BehersK Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Vurder nytt tower, eller PSU. Trenger mer watt. Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Trenger, må eller er ønskelig? Sier du at det ikke vil kjøre? Lenke til kommentar
BehersK Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Vel jeg anbefaler på det sterkeste. 300w er vel ikke nok for å dra i gang det krafitige systemet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå