Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ngt speedtouch 516i

Anbefalte innlegg

Hei. Har en speedtouch 516i ruter fra nexgentel.

Jeg sliter med b.l.a. "low id" i emule, og å få koblet til diverse bittorrenttrackere.

Jeg har tidligere hatt en netopia fra ngt, og der løste jeg problemet med å åpne (eller forwarde) noen porter i NAT. (beklager dersom jeg bruker gale tekniske utrykk eller navn, men dette er ikke noe jeg har veldig peiling på.)

Sendte en mail til ngt, men får ikke svar.

Noen her som kan hjelpe meg med dette på speedtouchen min.

All hjelp settes pris på!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det du må gjøre er å gå inn på ruteren og inn i verktøykasse, spill og applikasjonsdeling. Der står det antakeligvis ingen applikasjoner valgt. Så velger du opprett ny applikasjon og velger selv om du vil bruke samme innstillinger som en som er der fra før, eller dine egne.

Neste skritt kommer du til en skjerm. Denne skal du da konfigurere så den ser ut som bildet.

Dette er bittorent instillingen min,(selv om det står dc :p ) der jeg bruker samme port til både tcp og udp.(vet ikke om du trenger å gjøre begge men slet som f, og nå funker det, så da gjør jeg ikke om) Porten du skal bruke velger du selvsagt selv.

Får visst ikke uploada bildet, men hvis jeg får msn din på pm så kan jeg sende det til deg... så kan du evt. uploade itilf. andre lurer på det samme...

Lenke til kommentar

Har et lignende spørsmål, men ikke akkurat det samme. Har hatt internett fra Telenor tidligere, og da sto opplegget sånn: Internett - Modem - Router med Dhcp - PC'er

Nå har jeg fått Nextgentel, hvor man får med denne Speedtouch 516i, som har egen router. Hvordan får man skrudd av denne?

Jeg vil bruke den gamle routeren min (D-Link DGL-4300), og vil la Speedtouchen sende alt igjennom. Hvordan gjør jeg dette?

Altså: Internett - Speedtouch - Router med Dhcp - PC'er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm... har du forwarda portene som trengs? bitord vet jeg ikke hvilke porter trenger, men har hørt at det trenger flere, så valgte azureus som bare trenger 1..(synes 516 er noe dritt å styre med, og har helt forskjellige måter å sette opp porter på dc enn på azureus tenkte det derfor var greiest med azureus)

Har du prøvd et annet torrentprogram, evt mest populære torrent??

Hvis u vil så kan jeg sende deg bilde av hvordan jeg gjorde med portene, evt. sende deg config min og se om den funker..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hei!

Slik er oppsettet mitt i ruteren. Ruteren heter DI624 og modemet er SpeedTouch 5x6.

Når jeg går inn på 10.0.01 så har jeg muligheten til å sette opp spill og program som skal portforwardes(hvis dere skjønner...:)

Her er iallefall oppsettet jeg møter:

Protokoll Port-område Oversett til ... Trigger protocol Trigger port

TCP 4662 - 4662 4662 - 4662 - -

UDP 4672 - 4672 4672 - 4672

Men er dette riktig?får bare lowID i emule uansett hva jeg gjør. Jeg er ingen kløpper i dette som dere kanskje allerede har forstått:)

Er det andre nextgentel kunder med samme oppsett som har gjort dette før?

Lenke til kommentar
Har et lignende spørsmål, men ikke akkurat det samme. Har hatt internett fra Telenor tidligere, og da sto opplegget sånn: Internett - Modem - Router med Dhcp - PC'er

Nå har jeg fått Nextgentel, hvor man får med denne Speedtouch 516i, som har egen router. Hvordan får man skrudd av denne?

Jeg vil bruke den gamle routeren min (D-Link DGL-4300), og vil la Speedtouchen sende alt igjennom. Hvordan gjør jeg dette?

Altså: Internett - Speedtouch - Router med Dhcp - PC'er.

5126068[/snapback]

Gammel post dette..men fant du noe ut av dette? Tenkte å bestille ADSl2+ som kommer med Speedtough

Edit: Fant denne som beskriver dette...

Endret av Milzit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...