aDirdal Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Vurderer å kjøpe denne Whiteboxen med 80GB, 1,73GHz og 1024MB ram. Noen som har erfaringer med denne PC'en? Fungerer "hybrid" prinsippet bra? Noen som kjenner til hva skjermoppløsningen er? PC'er som denne, Vega 259EN og Netshop 259IEN virker jo å være helt geniale.. Endret 8. november 2005 av aDirdal Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Kanskje vurdere å kjøpe fra andre enn Whitebox? Skjermen er WXGA, og oppløsningen er da 1280x800. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 ett kjapt søk på forumet er å anbefale mht Whitebox. Maskinene er visstnok veldig bra i seg selv, problemet oppstår dersom det oppstår problemer, noe som fra tid til annen skjer med bærbare. Lenke til kommentar
aDirdal Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Tipper whitebox selger en del pc'er mer enn antall personer som har klaget her på forumet. "No guts no glory". Man hører som regel ikke så mye fra dem som har positive opplevelser, selv om man også finner noen av dem her på forumet. I tillegg er det mange av de samme personene som sprer "dritt" om whitebox på de forskjellige trådene, hvilket kan føre til at mengden klager faktisk er færre enn det man får følelsen av. Kan heller aldri vite hvordan de forskjellige personene oppfører seg ovenfor selger, når man søker support... dumhet her kan fort føre til dårlig support, selv om det ikke burde være slik... høflighet er stikkordet.. no matter what.. Man husker vel det dobbelte kjærlighetsbudet? Men, ja, har fått med meg hva folk sier.. mye går på leveringstid, men det blir ikke problematisk da jeg skal til Oslo om en uke, og dermed kan hente selv. Har i tillegg god tilgang til data'er på NTNU, så det skulle ikke være helt krise dersom jeg må levere den inn.. Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har selv en 1 år gammel whitebox CL1557, denne tok kvelden for en tid til bake, og jeg har endelig fått tid til å melde inn RMA request og sendt maskinen, Svar på mail til support og rma request gikk fort, fikk svar samme dag eller dagen etter på alle spørsmål, så sålangt + i margen til whitebox, så får vi bare se hvordan det går med maskinen jeg sendte inn. Maskinen i seg selv har vært meget god, enneste litt svak antenne til wlan på den. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 For å si det sånn: det er ikke bare her på forumet man diskuterer Whitebox og deres fantastisk elendige service. Men, det er opp til deg om du vil ta sjansen, jeg gjør det aldri igjen. Til det har det kostet alt for mye tid og penger. Lenke til kommentar
anund Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Whitebox har vel et litt frynsete rykte... Jeg var selv uheldig for et par år siden, måtte da vente 2 1/2 måned på den bestilte PCen. De er flinke til å kompensere med bedre prosessor, mer minne, større disk etc når slikt skjer. Men de _var_ i hvert fall elendige på kommunikasjon. Det er liksom ikke så forbasket gøy med 60 GB disk i stedet for 40 når man ikke får PCen når den er lovet å komme, og når man trenger den... Nå er imidlertid situasjonen en annen hos dem. De har mange maskiner på lager, og sender vel ganske fortløpende. Tok selv sjansen igjen i dag, faktisk, og bestilte 2 stk bærbare (CL30 og Otto Fantastico November - CL65). Ble sendt samme dag. Har hatt dialog med selger på email et par dager. Svar er kommet prompte, med gode tilbud. Retur/ service har jeg ikke egne erfaringer med, så der kan jeg ikke uttale meg. Men så langt virker det i hvert fall på meg som om Whitebox har tatt leveringsproblemene sine seriøst, og de fremstår for meg mye mer pålitelige i dag enn for 1-2 år siden. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Personlig handler jeg aldri med enmannsforetak noe Whitebox er. Hvis personen bestemmer seg for å gi seg (pga ting går dårlig) så står du der på bar bakke uten noen å forholde deg til ved garantisaker. Dette alene synes jeg er grunn nok til å velge andre webshopper og "trygge" merkevarer. Lenke til kommentar
anund Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Personlig handler jeg aldri med enmannsforetak noe Whitebox er. Hvis personen bestemmer seg for å gi seg (pga ting går dårlig) så står du der på bar bakke uten noen å forholde deg til ved garantisaker. Dette alene synes jeg er grunn nok til å velge andre webshopper og "trygge" merkevarer. 5131773[/snapback] Tja. Dette blir jo alltid en cost/ benefit analyse Spørsmålet er om du er villig til å ta risikoen ved å handle med en liten aktør og dermed få en bedre pris enn om du handler fra en stor aktør. Personlig synes jeg det virker som om Whitebox kommer til å holde det gående en stund. Og forsvinner de, er jeg ikke redd for å bytte ut ram, cpu, minipci-kort, hdd selv. Til og med displayet er det ingen heksekunst å bytte. Maskinene i seg selv er produsert av store aktører, slik at å skaffe deler er ikke noe problem. Lenke til kommentar
aDirdal Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Noen som har noen relevante innspill som faktisk har noe med CL26 å gjøre? Er ikke spess interessert i mer prat om Whitebox sin support. Lenke til kommentar
aDirdal Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Hvis noen er interessert, så har jeg mottatt PC'en. Alt har gått etter planen, og PC'en er meget, meget bra. Over 6000pt på 3DMark03... er ikke sikker på hvor bra dette er, men COOP pc'en jeg hadde, og som jeg bytta inn igjen, scora 1900pt. Lenke til kommentar
Klasbanan Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 vilka specificationer har du på pc:en..? CPU? RAM? osv..? virker den framdeles bra? hur lång batteritid har den? tog det lång tid med transport? rekommenderar du den til någon annan person? några problem? lurer på om jag ska köpa en cl26.... Lenke til kommentar
aDirdal Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 vilka specificationer har du på pc:en..? CPU? RAM? osv..?virker den framdeles bra? hur lång batteritid har den? tog det lång tid med transport? rekommenderar du den til någon annan person? några problem? lurer på om jag ska köpa en cl26.... 5244820[/snapback] Beklager sent svar, men håper jeg kan være til hjelp likevel! Har 1,73, 1024MB RAM, 80 GB... Den går som et skudd, og har ingenting å klage på.. Du får garantert en bra pris dersom du sender en mail til dem og spør.. Jeg henta PC'en min, så frakten var ikke noe problem for min del. Batteritiden varierer.. nå har jeg aldri testa dette bevisst.. men regner med opp mot 3 timer ved normalt bruk, på 128MB skjermkortet. Varer nok ikke like lenge når du kjører på 256MB-kortet. Både jeg og broren min kjøpte lik PC, og vi har ikke hatt noen problem til nå, så jeg kan absolutt anbefale denne til andre.. viftestøyen er også minimal.. har hatt tilsammen 5 bærbare til nå, og denne er den jeg har vært mest fornøyd med til nå... Spør i vei viss du trenger mer info! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå