lion79 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Skal kjøpe videokamera, å vurderer JVC GZ-MG50, men er usikker på det med hardiskbaserte videokamera. Er det noe å satse på, eller er det fortsatt DV kasettene som er å satse på? Hvordan er det med redigering av video i Pinnacle som er tatt opp med JVC GZ-MG50 (hd kamera), like greit som med DV kasetter, eller kansje enklere? Er det noen der ute som har lest en test en eller annen plass på dette kameraet, eller har egem erfaring? Takker for svar! Endret 14. november 2005 av lion79 Lenke til kommentar
SuperHeMan Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 JVC's MG30 er vel så vidt jeg vet likt MG50 foruten HDD størrelseforskjeller.... Link til test av MG30 her Jeg har lest at mange ikke er så fornøyd med følgende ting på JVC kameraene: - Liten batterikapasitet - Opptak i ren MPEG2 --> gjør det vanskeligere å redigere... Er selv veldig i tvil på om jeg skal gå for MG50 eller et miniDV basert kamera.... Lenke til kommentar
Andylfc Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 JVC's MG30 er vel så vidt jeg vet likt MG50 foruten HDD størrelseforskjeller.... "I am interested in the MG40, it seems it addresses most of the problems this MG30 has, it has a bigger sensor, brighter lens, and it seems the MG40 actually has true anamorphic 16:9 mode, as the mg50 and mg70. In their website JVC advertises true 16:9, but it seems the mg30 does not have that, as evidenced by this review. But in their specs, the 35mm equivalent for focal length is the same in 4:3 and 16:9 modes for the mg30, whereas it is different for the mg40, mg50 and mg70. In those, the 16:9 equiv. is shorter, which should mean an actual increase in the sensor area to the sides." Kan nok virke som at Mg40 og høyere er å anbefale! Kommer nok noen tester etterhvert som HDD får større utbredelse blandt konsumentkameraene, DV er døende....får huske på alt det positive DV gav oss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå