Zafar Iqbal Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Har de siste årene holdt meg til ibm harddisker har hatt ca 6 ibm harddisker i forskjellige størrelser. Flere ganger under oppstart har det hendt at harddiskene begynner å knitre som om det er en nål som dras over hardisk overflaten med gjevne mellomrom. Jeg har til nå vraket 3 ibm harddisker som har sluttet å fungere etter knitringa. Er det noen som vet hvorfor dette skjer er det et kjent problem hos ibm?? Ibm var kjent for å være stillegående harddisker men det var kanskje for 5 årsiden?? Jeg er i allefall drit forbanna har tenkt å bytt til western.. Jeg er bare ute etter synspunkter fra dere. hva bør jeg velge western eller ibm. Gjerne noen argumenter. Lenke til kommentar
goose Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 kjøp Seagate Baracuda IV diskene. Dem har litt svakere ytelse enn WD og IBM men det er noe du ikke merker en gang og dem er stillegående, knirker ikke, har lavere tem. enn WD og IBM og desuten er de mest kvalitetsfulle disker i verden... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Quote: Den 2002-08-27 08:22, Zafar Iqbal skrev:Jeg er bare ute etter synspunkter fra dere. hva bør jeg velge western eller ibm. Gjerne noen argumenter. Har ikke prøvd IBM selv, men mange her på forumet har hatt problemer med de. Mulig at de nye IBM diskene er bedre, men ikke ta sjansen på det... den sjansen kan koste deg mye verdifull data. Velg Western Digital (har kun hatt WD siden jeg fikk data i 1993 og det har ikke vært noen som helst problemer med de) og så kan du vurdere å bytte til IBM igjen hvis du vil det når det er kommet rapporter på hvor lenge de nye IBM diskene holder. Men jeg hadde ikke tatt sjansen på IBM riktig ennå. Seagate er sikkert også bra, men har ikke prøvd de selv. Styr unna IBM ihvertfall en stund ennå. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Problemet med ibm disker er varmen (50c++) jeg bruker 4 80mm vifter til å kjøle diskene ned, og da funker dei fint. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Alle disse produsentene har på tidspunkter hatt dårlig rykte, jeg husker godt at folk ikke ville røre WD og Seagate pga at de hadde sinnsyke temperaturer og døde både titt og ofte. IBM var de siste til å tabbe seg ut med sin 75gxp serie. Hvis du tar en liten titt på historien så vil neppe noen utmerke seg som mer/mindre tryggere enn andre i dag. Det eneste jeg kan anbefale er å ta en disk som ikke blir særlig varm, og som støyer lite. Det vil du alltid få fordel av, i tillegg så (spekualsjon) kan det ha litt å si for stabiliteten på disken. Lenke til kommentar
Digger Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Jeg kjører WD disker, har hatt det siden 1995-6 da jeg køpte min førtse 325mb disk som jeg hadde i Amiga 1200. Denne disken funker den dag i dag og siden den gang har jeg hatt mange wd disker men det er bare 2 stk som har bukket under... til daglig har jeg 12 wd disker i div størelser i bruk i mitt nettverk på 4 maskiner... Men jeg har div ibm,segate,Quantum og matrox disker hengende på veggen som skrekk og advarsel... disse kommer fra kammerater som skulle prøve andre merker enn det jeg kjørte... Så gå for WD disker det er tingen....... [ Denne Melding var redigert av: Digger på 2002-08-27 09:13 ] Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Store muligheter for at min også havner på veggen. Er det noen som handler på komplett her. Vet dere om det er mulig å sende inn hardisken og få den byttet til Western?? Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Hvis det er en disk du nettopp har kjøpt (og ikke brukt?) så kan du sende den tilbake med grunnlag i kjøpsloven. Er det en som du skal sende inn pga garanti, så må du nok regne med å få tilbake maken (eller tilsvarende) av samme merke, da det egentlig er produsent som erstatter denne... Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 kjøp seagate. driiiit i ibm de går til helvette fort.. WD er greit nok Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 så konklusjonen er ikke kjøp ibm, da ingen har sagt noe poetivt om det. får ikke formatert den heller den stopper heletiden på 20%. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Kjøp alt annet en IBM :wink: WD for hastighet, Maxtor for kapasitet (160GB) og Seagte for lydløs. Det er vel den vanlige oppfattningen her på forumet tror jeg. Men uansett, det skader aldri å sette på en liten vifte som blåser på diskene. Hvis en vifte til 100 spenn kan redde uerstatlige data, syns jeg nesten det er verdt det :wink: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Western Digial og Maxtor er de to beste for øyeblikket. Bråker mindre, er mindre varme og yter bedre enn IBM. :smile: Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Download Drive Fitness Test fra IBM. Det er et diskteste program fra IBM, med bla. et program for lavformattering av disken. Det kan hjelpe i mange tilfeller. Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Ufo: Maxtor for kapasitet? WD har jo 180 og 200GB disker nå da.... Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Jeg har aldri hatt problemer med ibm disker. En kamerat av meg derimot har opptil ødelagte wd caviar disker på veggen fordi de sluttet å funke.... Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 covah skal sjekke den hjemme å se om den finner noen feil? Men har hatt mye problemer med ibm i det siste så jeg kommer nok ikke til å kjøpe det i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå