questra Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Dette har alltid fungert helt fint hos meg med Nvidia. Nå har jeg kjøpt nytt skjermkort: PowerColor Radeon X850PRO 256MB GDDR3, PCI-Express, ViVo/DVI, HDTV, Retail http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307405&cks=SER ...og ATI har jeg aldri vært borti før. Når jeg (desktop -> egenskaper -> innstillinger) høyreklikker på skjerm nr 2, setter den som "tilkoblet" og klikker på OK/Bruk, så blir den bare grå igjen og ingenting skjer. Det hjelper heller ikke å huke på "utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen". Justering av oppløsning hjalp ikke. Jeg finner heller ikke noen vanlig clone-funksjon hvis jeg går inn i "avansert". Har lagt inn ATI Tray Tools, men finner likevel ingenting. Jeg har selvsagt dobbeltsjekket at s-video-kabelen sitter ordentlig i osv. Noen som vet hvorfor jeg ikke får klonet? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Flyttes fra annet om hardware til skjermkort Lenke til kommentar
questra Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Ok, var litt i tvil der. Men er det noen som vet ? Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Har du sjekket om den står som pal og ikke ntsc? Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 For å klone to skjermer med ATI skjermkort må du ha drivere med Catalyst Control Center. Disse lastes ned fra ATIs hjemmeside. Først kan du tvinge gjennom TV-ut. Høyreklikk skrivebordsbakgrunnen og velg ATI CATALYST Control Center. I boksen som kommer opp klikk View og velg Advanced View. Velg menyen Display Options. Huk av Force TV detection og klikk Apply. Velg så menyen Displays Manager. Høreklikk TV-skjermen og velg Clone... Klikk Yes i boksen som kommer opp. Klikk OK. Merk! TV-Skjermen vil få samme innstillinger på oppløsning og oppdateringsfrekvens som hovedskjermen. Lenke til kommentar
questra Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 (endret) takk for svar. nå får jeg bildet over på TVen, men det blir svart-hvitt. har prøvd AV1, AV2 og AV3. har fått farger før med samme TV og kabel, så det er etter alt å dømme en innstilling? PS: s-video sharpness står som "standard" (altså ikke på "black and white") Endret 13. november 2005 av questra Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Du må finne PAL innstillingene for å få farger, prøv alle til du er fornøyd. Lenke til kommentar
questra Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 prøvde alle PALene: B, D, G, H, I K, L, N - men fortsatt ingen farger.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Vet at ATI er vanskeligere å få skikkelig til på TV skjermen. Med mitt gamle 9800 Pro fikk jeg det ikke til før jeg brukte S-video kabel via scart på TVen. Brodern fikk ikke til noe med sitt X800XL kort, men med 7800 GTX gikk det nesten med en eneste gang. Rare greier. Uansett så syntes jeg bildet blir altfor dårlig via composhit eller S-video, i hvertfall til allt annet enn film og spill. (Heldigvis har jeg VGA inngang på min TV ) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Du kan ikkje forvente noko betre detaljar på ein TV. Den har rett og slett ikkje nok pixler til å vise det. Lenke til kommentar
questra Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 bruker det bare til film og der blir kvaliteten helt akseptabel. jeg har prøvd både via scart og med kabelen rett i tven (kun s-video), men får fortsatt ingen farger. nye tips? har nyeste drivere fra ATI og flg skjermkort: PowerColor Radeon X850PRO 256MB GDDR3, PCI-Express, ViVo/DVI, HDTV, Retail svært takknemlig for hjelp Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Merkelig... Har du prøvd forskjellige Scart-kontaktar? For å få farge med min Scart-kontakt måtte eg kortslutte 2 punkt inni den. Ikkje spør kvifor, men det var no ein gang sånn. Eit enda merkelegare tilfelle var når eg måtte bruke ein overgang frå 9-pin til 4-pin for å få fargar. Det var riktignok på eitt eldre TV-apparat. I dag har eg ein X800 på ein ny 32" TV og har ikkje problem med fargar. Eg plugga den i ein Scart-kontakt og fekk fargar. Du er klar over at AV-inngangane kan ha både AV og AVs? Forskjellen kan eg ikkje sei kva er, men eg får fargar på AV4/S, men ikkje på AV4. Lenke til kommentar
questra Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 s-videokabelen min er 4-pin, mens utgangen fra maskinen skal ha 9-pin, så jeg bruker en kort konverteringskabel. har bare prøvd én scartkontakt, men det er den samme som ga farger med den gamle pcen (med nvidia). scarten, kabelen og tven er de samme, har kun byttet maskin. tror ikke jeg skal begynne å kortslutte punkter i scartkontakten uten videre.. syns dette er svært rart. har jo bare byttet ut pcen og selve kloningen virker her også. me want colours! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Du er klar over at AV-inngangane kan ha både AV og AVs? Forskjellen kan eg ikkje sei kva er, men eg får fargar på AV4/S, men ikkje på AV4. 5153460[/snapback] Det er fordi du må si hva slags type signal som du dytter inn på inngangen. Når du får S'en bak så sier det at du har sakt at det er ett S-video signal som du dytter inn. Det var det jeg måtte gjøre med min gamle 28", bruke scart inngangen som hadde mulighet for S-video, og stille den til det. Det er kanskje det som er problemet for trådstarter. Sjekk manualen, og finn ut hva slags signaler de forskjellige kan ta i mot. (Men det burte ha funket på vanlig S-video inngang) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 bruker det bare til film og der blir kvaliteten helt akseptabel. jeg har prøvd både via scart og med kabelen rett i tven (kun s-video), men får fortsatt ingen farger. nye tips? har nyeste drivere fra ATI og flg skjermkort: PowerColor Radeon X850PRO 256MB GDDR3, PCI-Express, ViVo/DVI, HDTV, Retail svært takknemlig for hjelp 5153357[/snapback] Hva slags TV har du? Lenke til kommentar
questra Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Har ikke sett svarene, beklager. TVen heter Thomson 28DT65H, en helt "vanlig" tv. Lenke til kommentar
questra Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 AndersT2: jepp, det burde funket siden det alltid har funket før med akkurat den samme kabelen, den samme scartkontakten og den samme tven. signalene fra maskinen er vel like, hvertfall når jeg bruker omformeren som gjør at jeg kan bruke den samme kabelen? Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Vet det er noen som sliter med farge på tvut bilde. Jeg selv har et nvida kort og må kjøre 71.89 drivere for å få til farge på tvut, men har lest om at det er noen som må kortslutte på scart kontakten. pinne 21 og 29 husker ikke helt, men det skal stå en plass på forumet her huske ikke helt kor det stå. Så du får nå bare søke. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Tipper at TV-en ikke støtter scart. På det gamle nvidia-kortet kunne du "jukse" og få komposittsignal på s-videoutgangen, men det går ikke på ATI-kort. Med noen ATI-kort følger det med en overgang fra s-video til RCA som sansynligvis løser problemet. Hvis det ikke fulgte med kan du kjøpe Sandbergs Colorfix eller Biltemas s-videoadapter. Hvis du har liggende en overgang fra s-video til RCA som fulgte med det gamle kortet, så ikke bruk denne. Den er ikke koblet etter vanlig standard og vil garantert gi svart/hvitt med ATI-kort. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 letteste måten er å bruke ATI Catalyst Control Center Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå