Gå til innhold

Komplett og levering.

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Lenge siden jeg har bestillt noe fra komplett nå så jeg må bare spørre: La inn en ordre der idag kl. 09.30. Nå ikveld står den som "frigjort for plukking". Dette betyr vel at den ikke blir sendt før imorgen. Da jeg bor oppe i nord betyr dette i verste fall at jeg ikke får varene før Mandag. Alle andre webshopper klarer å sende samme dag. Men altså ikke komplett.

Flere som har opplevd dette?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle har vel igrunn opplevd at bestillingen ikke sendes samme dag som den blir lagt inn. Dette kan vel enkelt forklares med at komplett har mange bestiller pr. dag, og de rakk det rett og slett ikke.

Jeg har opplevd dette på flere nettbutikker, men har igrunn ikke brydd meg om det, i og med at nettbutikkene har stor pågang.

Komplett er vel også Norge's største nettbutikk innen hardware, så det forklarer vel "forsinkelsen".

Lenke til kommentar

Komplett er langt fra like sjapp som psdata eller netshop. Shg er imponerende raske på leveringa. Bestilte ting fra komplett og shg på søndag. Shg varene er allerede på postkontoret idag, kunne ha hentet pakka men gadd ikke, hehe. Mens komplett sin pakke ennå er i Stokke.

Edit: Sjekket nå igjen, komplett sin pakke har ankommet oslo omlastningsterminalen, dvs at jeg får pakka imorgen.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jepp,har samme erfaring som deg. Kan forstå at komplett har mye å gjøre siden de er Norges største webshop på data. Er jo ikke noen big deal men det er irriterende og alle som bestiller seg nye komponenter kan vel ikke med hånden på hjertet nekte for at man gleder seg voldsomt og vil ha de fortest mulig. :dribble:

*refresher pakkesporingsvinduet*

Lenke til kommentar

Komplett er blitt merkbart tregere det siste året. Bor i Tønsberg og de to siste bestilingene mine brukte 4 dager på å komme frem. Bestilte på mandags morgen. Og det er definitivt tregt... :thumbdown:

På den annen side er komplett til å stole på - det er ikke noe kødd... :nei:

Lenke til kommentar

En ting er at de ikke får sendt pakka, men at de bytter staturs på pakken fra "Åpen/Ny" til "frigjort for plukking", og lar den ha denne statusen lenge, det irriterer meg.

Det betyr jo at man:

1. Ikke kan gjøre endringer på ordren

2. Ikke kan kanselere den.

Hvorfor skal statusen endres flere timer før pakken blir plukket?

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt i mange slike tråder tidligere.

Komplett.no klarer svært sjelden å sende innen en virkedag til meg, i 70-80% av tilfellene går det mer enn en virkedag før de sender, og at det går opp til 3 dager før de sender lagervarer er slett ikke uvanlig.

Må nok halvanna til to år tilbake i tid for å finne sist gang komplett var til å stole på leveringsmessig (dvs sende innen en virkedag etter bestilling).

Edit:

Ordren jeg la inn på søndag, ble sendt i dag (tirsdag). Altså bare en virkedag mer enn det burde ta - alt i alt ikke så ille med tidligere ordrer i minnet.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
En ting er at de ikke får sendt pakka, men at de bytter staturs på pakken fra "Åpen/Ny" til "frigjort for plukking", og lar den ha denne statusen lenge, det irriterer meg.

Det betyr jo at man:

1. Ikke kan gjøre endringer på ordren

2. Ikke kan kanselere den.

Hvorfor skal statusen endres flere timer før pakken blir plukket?

5126372[/snapback]

Virker som komplett har en sikkerhetsmargin for å hindre masse angrefrist og greier. Flesteparten som skal bruke angrefrist angrer rimelig fort etter at ordren er langt inn. Deretter blir ordren frigjort for plukking og sendt ned til lageret hvor man "må vente" på at noen er klare til å pakke akkurat din pakke.

EDIT: Og det er synd og si det, men komplett begynner å bli for store.

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar

SHG

Jeg har også god erfaring med shg.no, første ordren hadde jeg dagen etterpå og jeg bestilte kl. 13:45 over telefon og var meget imponert over service og leveringstid.

Men så kom skuffelsen, jeg bestilte noen enkle lagervarer via web'en og det tok nesten halvannen til 2 uker før varene kom og det etter at de var sendt til feil postkontor og det ene med det andre. Adressen var korrekt lagt inn i systemet.

Men jeg regner med et det var en enkelthendelse med uheldige ytre omstendigheter osv. Dermer har jeg fortsatt mitt førsteinntrykk i behold av shg.no og sjekker alltid de i tillegg når jeg skal bestille noe fra web.

KOMPLETT

Det er nok klart at komplett begynner å bli store, men jeg opplever superservice derfra alikevel. Jeg har så langt ingen ting å klage på servicen til komplett. Eneste kan vel være at det tok litt lang tid å få et nytt hovedkort fra retur.

Jeg må si at jeg også er imponert over at de har en meget bra webside med handlelister og div. rss feeds osv, samt prisvarsling. Slikt liker jeg absolutt. De har også egne 3 års garantier for pc bygg og supportprodukter som gjør at de kan føles trygge å anbefale til mindre drevne pc kjøpere.

Komplett har nok hatt noen små blundere på min glemte liste, men de har alltid ryddet opp med stil slik at inntrykket jeg alltid sitter igjen med er bra.

Det samme gjelder for Netshop og MPX. Psdata har jeg av tilfeldigheter ikke fått brukt så mye i det siste, men husken sier de er bra. Jeg synes nesten samtlige er så skammelig flinke at jeg har vanskelig for å velge en favoritt hehe.

Men Shg.no er en sterk "nykommer" i mitt bruksutvalg. Og det gjenstår for meg å bruke "plate" butikken til OCFreak, i shall when time comes :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Virker som komplett har en sikkerhetsmargin for å hindre masse angrefrist og greier. Flesteparten som skal bruke angrefrist angrer rimelig fort etter at ordren er langt inn. Deretter blir ordren frigjort for plukking og sendt ned til lageret hvor man "må vente" på at noen er klare til å pakke akkurat din pakke.

Dette har da ingenting med angrefrist å gjøre, angrefristen løper jo fra du henter pakken på postkontoret ikke fra du gjør bestillingen.

Men ja jeg tror butikkene har denne løsningen for at folk ikke skal kanselere bestillingen.

Har opplevd det samme på play.com noen ganger i det siste :thumbdown:

Lenke til kommentar
SHG

Jeg har også god erfaring med shg.no, første ordren hadde jeg dagen etterpå og jeg bestilte kl. 13:45 over telefon og var meget imponert over service og leveringstid.

Men så kom skuffelsen, jeg bestilte noen enkle lagervarer via web'en og det tok nesten halvannen til 2 uker før varene kom og det etter at de var sendt til feil postkontor og det ene med det andre. Adressen var korrekt lagt inn i systemet.

Men jeg regner med et det var en enkelthendelse med uheldige ytre omstendigheter osv. Dermer har jeg fortsatt mitt førsteinntrykk i behold av shg.no og sjekker alltid de i tillegg når jeg skal bestille noe fra web.

5126423[/snapback]

Det at pakken din ble sendt til feil postkontor osv er 100% posten sin skyld. Ettersom pakker sorteres manuelt kan de skjer feil da vi mennesker ikke er feilfrie.

KOMPLETT

Det er nok klart at komplett begynner å bli store, men jeg opplever superservice derfra alikevel. Jeg har så langt ingen ting å klage på servicen til komplett. Eneste kan vel være at det tok litt lang tid å få et nytt hovedkort fra retur.

Jeg må si at jeg også er imponert over at de har en meget bra webside med handlelister og div. rss feeds osv, samt prisvarsling. Slikt liker jeg absolutt. De har også  egne 3 års garantier for pc bygg og supportprodukter som gjør at de kan føles trygge å anbefale til mindre drevne pc kjøpere.

Komplett har nok hatt noen små blundere på min glemte liste, men de har alltid ryddet opp med stil slik at inntrykket jeg alltid sitter igjen med er bra.

Det samme gjelder for Netshop og MPX. Psdata har jeg av tilfeldigheter ikke fått brukt så mye i det siste, men husken sier de er bra. Jeg synes nesten samtlige er så skammelig flinke at jeg har vanskelig for å velge en favoritt hehe.

Men Shg.no er en sterk "nykommer" i mitt bruksutvalg. Og det gjenstår for meg å bruke "plate" butikken til OCFreak, i shall when time comes :)

5126423[/snapback]

Jau. Komplett er for tiden sikre som banken, men har en enorm kundemasse og bedriftskunder blir som regel prioritert. Hvis man ser hvor mye Komplett omsetter for iforhold til andre norske webshopper vil jeg faktisk tro at Komplett kanskje står for så mye som 50% av alt salg av datakomponenter over nett i Norge.

Dette har da ingenting med angrefrist å gjøre, angrefristen løper jo fra du henter pakken på postkontoret ikke fra du gjør bestillingen.

Men ja jeg tror butikkene har denne løsningen for at folk ikke skal kanselere bestillingen.

Har opplevd det samme på play.com noen ganger i det siste :thumbdown:

5131546[/snapback]

Poenget mitt her var at mange angrer på ordren de gjør veldig fort etterpå når de kommer på at de har glemt en ting osv. Så ringer de inn og whiner over at "hey, pakken min er frigjort for plukk, men den er ikke sendt så dere må da kunne legge til en ting på ordren min!" osv.

Play.com har vært identisk for meg i alle år jeg har handlet der. Ordren blir prossesert og sendt i løpet av 12-24 timer.

Lenke til kommentar

jeg handler ofte fra Norek (som i bunn og grunn er samme firma som komplett, men "bare" for forhandlere).

Hvis jeg bestiller som servicepakke så tar det gjerne en dag før varene går ut.. Men hvis jeg bestiller med bedriftspakke dør-dør så er det bare såvidt jeg rekker å trykke innpå og kanselere ordren om jeg har glemt noe.. Tar ofte bare 5 minutter før den har fått sporingsnummer (noe som IKKE betyr at den er på postkontoret allerede, men at den er forhåndsmeldt.

Bare synd at eneste alternativ for private er ekspress-pakke over natt.. Men når man betaler med VISA så blir ikke frakten SÅ stor da..

Lenke til kommentar
Hvis du handler på Norek så handler vel du for det meste med kontokreditt? Og det er vel en del forskjeller i hvordan en ordre fungerer om man blir fakturert kontra kortkjøp?

5132306[/snapback]

Som bedrift har man ikke den berømte angrefrist. Kjøpt og kjøpt og Komplett har krav på pengene sine :D

Lenke til kommentar

Ja har selv erfart 2 dager før pakke er levert inn til postkontor. Blir angrefristen denne gangen. Ettersom pakken ikke kommer fram tidsnok, til jeg skal reise bort.

Har også i den senere tid opplevd at pakke er sendt til feil adresse selv etter flere henvendelser om dette på forhånd.

Har tidligere ellers stort sett hatt meget gode erfaringer med komplett og logestikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...